Aktualności Fundusze Inwestycje Startupy

Startupy: wsparcie mediów jako inwestycja

GMPVC

Startupy w Stanach, szczególnie w Krzemowej Dolinie mają duże możliwości znalezienia finansowania na każdym szczeblu rozwoju. W Europie jest to utrudnione – dzięki programom typu Seedcamp, SpringBoard, StartupBootcamp można znaleźć środki na rozwinięcie pomysłu, ale brak finansowania średniego szczebla – przed wejściem w interes funduszów VC. Problem próbuje rozwiązać German Media Pooltakes VC.

Pomysł wyszedł od mediów, które proponują startupom szyte na miarę kampanie reklamowe z rozliczeniami w barterze, wciągając je w swoją sieć reklamy. Jednocześnie wsparcie nie wiąże się z przejmowaniem akcji nowej firmy.

GMPVC składa się z trzech niemieckich mediów: N24 to wiodący serwis newsowy z 3 mln uzytkowników dziennie, REGIOCAST to stacja radiowa z 11 mln słuchaczy a Wall AG jest firmą reklamy outdoorowej z sieci JCDecaux Group, dysponującą prawie 90 tys. nośników.
Podobny model wsparcia dla startupów działa również w Szwecji.

Pierwszą firmą, która dostała wsparcie od German Media Pooltakes VC jest Urbanara – międzynarodowy sklep z asortymentem dla domu. Jego wysokość to 400 tys euro w formie 3000 nośników Wall AG w 10 niemieckich miastach.

Komentarze