94% firm wykorzystuje mailingi i newslettery w swoich działaniach marketingowych - wynika z IX badania wykorzystania poczty elektronicznej, przeprowadzonego przez
SARE. Prawie 3/4 badanych stwierdziło, że ich firma jest zadowolona z efektów kampanii e-mail.
Zdecydowanie wzrósł odsetek firm wysyłających newsletter - w tym roku było to 64% badanych podmiotów (w 2011 roku wysyłało je 47% firm). Co ciekawe, spada liczba przedsiębiorstw korzystających przy wysyłce maili z targetowania behawioralnego, podobnie jak liczba firm, które twierdzą, że zastosowanie tego mechanizmu miało wpływ na efekty kampanii.
Coraz więcej firm przed wysyłką mailingu testuje go w różnych klientach pocztowych (55%) i bada przyczyny rezygnacji z newslettera (60%).
Jeśli chodzi o odbiorców kampanii e-mail marketingowych, to aż 71% z nich posiada 3 lub więcej kont e-mail, a 61% otrzymuje dziennie 21 i więcej wiadomości.62% użytkowników blokuje wyskakujące okienka (pop-up), a 57% z nich wykorzystuje blokadę wyświetlania grafik w mailach. Aż 93% odbiorców subskrybuje co najmniej jeden newsletter.
W badaniu udział wzięło 1500 respondentów. Byli to głównie pracownicy działu marketingu (29%) oraz dyrektorzy i właściciele firm (19%).
Raport można pobrać
na stronie SARE.