Aktualności

AdKontekst wprowadza ofertę reklamy mobilnej

Adkontekst2013

Sieć reklamy kontekstowej Adkontekst wprowadza do oferty reklamy mobilne. Jest to kolejny krok w realizacji nowej strategii sieci, w ramach której reklamodawcy otrzymują nowe narzędzia precyzyjnego kierowania przekazu reklamowego.

Rozszerzenie dostępnych w Adkontekst usług o kierowanie reklam na urządzenia mobilne jest odpowiedzią na szerokie zainteresowanie reklamodawców i wydawców sieci reklamami mobilnymi. Dynamiczny wzrost wydatków amerykańskich reklamodawców na mobile potwierdza fakt, że  zmieniający się sposób wykorzystania internetu został dostrzeżony przez rynek. Na rynku polskim także można zaobserwować, że urządzenia mobilne dochodzą do głosu. Według badań, penetracja smartfonów w naszym kraju wynosi obecnie 25%, a  41% użytkowników łączy się za ich pomocą z internetem. Ponad 1/5 osób posiadających te urządzenia surfuje w internecie kilka razy dziennie.   

– Od kilku miesięcy odnotowywaliśmy powtarzające się zapytania o reklamy mobilne, zarówno ze strony reklamodawców MSP, jak i klientów korporacyjnych – mówi Łukasz Duda, Dyrektor Biura Reklamy Adkontekst.

Dodaje że, spore zainteresowanie możliwością adresowania przekazu reklamowego do użytkowników urządzeń mobilnych potwierdza, że obszar mobilny staje się ważnym obszarem planowania marketingowego.

Nowe usługi uruchomione przez AdKontekst pozwalają wykorzystać kierowanie reklam ze względu na zainteresowania, geolokalizację, a także na wybranych witrynach kierować reklamy demograficznie.

W ramach targetowania na urządzenia mobilne klienci sieci mogą korzystać z szerokiej gamy formatów reklamowych Adkontekst: począwszy od reklam tekstowych, poprzez tekstowo-graficzne i graficzne. Dodatkowo klienci mogą różnicować treść komunikatu reklamowego w zależności od mobilnego systemu operacyjnego, z którego korzysta internauta

Ruch z urządzeń mobilnych w sieci Adkontekst wyniósł w marcu 2013 r. ponad 81 mln odsłon, z czego niemal 61 % z urządzeń z systemem Android, ponad 34 %  to wizyty z urządzeń Apple (iPady, iPhony), a 5% z pozostałych (m.in. Windows Mobile, Blackberry).

 

Komentarze