„Akademię E-biznesu” gościła tym razem Zielona Góra. Konferencja pt.: „Relacje z klientami” odbyła się 10 października br. w zielonogórskim Hotelu Qubus. Zaproszeni eksperci w swoich prelekcjach podjęli temat relacji z klientami.
Konferencję rozpoczął
Tomasz Karwatka -
Prezes Zarządu Divante. Prowadzący wyjaśnił w jaki sposób pozyskać klientów, jak wykorzystać efekt ROPO (zachowania konsumenckie w internecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży.). Scharakteryzował ich zachowania w momencie wyboru sprzedawcy na przykładnie konkretnych organizacji. Omówił narzędzia, które są użytecznie w pozyskiwaniu klientów a także na przykładach opowiedział o szacowaniu kosztów i przychodów z tych działań .
Drugim prelegentem był
Adam Pioch z firmy
Digital Generation, posiadający wieloletnie doświadczenie w obszarze wspierania e-biznesu. Nawiązując do działań związanych z pozyskiwaniem klienta przedstawił proces budowania z nim relacji. Wyjaśnił m.in. takie terminy jak:
konwersja, czyli stosunek odwiedzin klienta zakończonych pożądaną przez nas akcją do sumy wszystkich jego odwiedzin na naszej stronie.
Malwina Sakowska z
Perceptus Sp. z o.o. zanalizowała czynniki, które są dla klientów decydujące w momencie wyboru produktu. Podkreśliła również, że dużo kosztowniejsze jest pozyskanie nowego klienta, niż koszt sprzedaży produktu konsumentowi, z którym mieliśmy już związek.
Marta Bojanowska (Petra Sp. z o.o) podkreślała ważność satysfakcji klienta z naszego przedsięwzięcia. Prelegentka wspomniała o elementach, które zagwarantują nam pozytywny odbiór ze strony konsumenta. Opisała czego nie powinno zabraknąć na stronie internetowej naszej firmy oraz jak formułować treści i komunikaty do klientów. Ważnym aspektem naszej działalności jest więc szukanie, a następnie pokazywanie wyróżników, które cechują naszą ofertę.
Studium przypadku na przykładzie
SMSCentral.pl omówił
Marcin Kapustka, który rozwinął zagadnienie
standardów obsługi klienta. Opisał budowę platformy, a także pokazał jak wyglądała współpraca i pilotaże w jej trakcie. Omówił kwestie licencjonowania oraz ukryte koszty rozwiązań IT. Tematem spotkania była również budowa procedur związanych z obsługą klientów oraz ochroną danych osobowych. Prelegent przedstawił mechanizmy podtrzymujące relacje z klientami.
Na zakończenie spotkania
dr inż. Robert Barski z
Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Zielonogórskiego zgłębił w swojej prezentacji utrzymanie procesu relacji z klientem. Podczas swojej prelekcji nawiązywał do ważnej marketingowej zasady „Pięciu I”. Rozwinął także ważne w strategii marketingowej aspekty: typów relacji z klientem, warunków oraz sposobów komunikacji z nim. Swoje wystąpienie w nawiązaniu do tematu relacji z klientem spuentował maksymą: „
Traktuj wszystkich tak, jakbyś sam chciał być traktowany”.
Było to szóste spotkanie z „cyklu życia” e-przedsiębiorstwa. Przebieg poprzednich spotkań w każdej chwili można obejrzeć na serwisie YouTube, pod adresem:
www.youtube.com/WEBGOVPL.