„Akademię E-biznesu” gościła tym razem Zielona Góra. Konferencja pt.: „Relacje z klientami” odbyła się 10 października br. w  zielonogórskim Hotelu Qubus. Zaproszeni eksperci w swoich prelekcjach podjęli temat relacji z klientami. Konferencję rozpoczął Tomasz Karwatka - Prezes Zarządu Divante. Prowadzący wyjaśnił w jaki sposób pozyskać klientów, jak wykorzystać efekt ROPO (zachowania konsumenckie w internecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży.). Scharakteryzował ich zachowania w momencie wyboru sprzedawcy na przykładnie konkretnych organizacji. Omówił narzędzia, które są użytecznie w pozyskiwaniu klientów a także na przykładach opowiedział o szacowaniu kosztów i przychodów z tych działań . Drugim prelegentem był Adam Pioch z firmy Digital Generation, posiadający wieloletnie doświadczenie w obszarze wspierania e-biznesu. Nawiązując do działań związanych z pozyskiwaniem  klienta przedstawił proces budowania z nim relacji. Wyjaśnił m.in. takie terminy jak: konwersja, czyli stosunek odwiedzin klienta zakończonych pożądaną przez nas akcją do sumy wszystkich jego odwiedzin na naszej stronie. Malwina Sakowska z Perceptus Sp. z o.o. zanalizowała czynniki, które są dla klientów decydujące w momencie wyboru produktu. Podkreśliła również, że dużo kosztowniejsze jest pozyskanie nowego klienta, niż koszt sprzedaży produktu konsumentowi, z którym mieliśmy już związek. Marta Bojanowska (Petra Sp. z o.o) podkreślała ważność satysfakcji klienta z naszego przedsięwzięcia. Prelegentka wspomniała o elementach, które zagwarantują nam pozytywny odbiór ze strony konsumenta. Opisała czego nie powinno zabraknąć na stronie internetowej naszej firmy oraz jak formułować treści i komunikaty do klientów. Ważnym aspektem naszej działalności jest więc szukanie, a następnie pokazywanie wyróżników, które cechują naszą ofertę. Studium przypadku na przykładzie SMSCentral.pl omówił Marcin Kapustka, który rozwinął zagadnienie standardów obsługi klienta. Opisał budowę platformy, a także pokazał jak wyglądała współpraca i pilotaże w jej trakcie. Omówił kwestie licencjonowania oraz ukryte koszty rozwiązań IT. Tematem spotkania była również budowa procedur związanych z obsługą klientów oraz ochroną danych osobowych. Prelegent przedstawił mechanizmy podtrzymujące relacje z klientami. Na zakończenie spotkania dr inż. Robert Barski z Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Zielonogórskiego zgłębił w swojej prezentacji utrzymanie procesu relacji z klientem. Podczas swojej prelekcji nawiązywał do ważnej marketingowej zasady „Pięciu I”. Rozwinął także ważne w strategii marketingowej aspekty: typów relacji z klientem, warunków oraz sposobów komunikacji z nim. Swoje wystąpienie w nawiązaniu do tematu relacji z klientem spuentował maksymą: „Traktuj wszystkich tak, jakbyś sam chciał być traktowany”. Było to szóste spotkanie z „cyklu życia” e-przedsiębiorstwa. Przebieg poprzednich spotkań w każdej chwili można obejrzeć na serwisie YouTube, pod adresem: www.youtube.com/WEBGOVPL.

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również