Aktualności

API Mashup: Tripomatic, Zalike i Skypicker na podium

api_mashup_med

3. edycję konkursu API Mashup sponsorowanego przez Google zdominowały mashupy z branży turystycznej. W dwa miesiące zebrano 46 projektów. A na podium wylądowały:

– I miejsce – Tripomatic – narzędzie do planowania podróży. Aplikacja poleca atrakcje warte zobaczenia w ponad 300 miejscach na całym świecie. Możemy wybrać czym jesteśmy zainteresowani i dodać do naszego plany podróży. Celem twórców aplikacji jest umożliwienie szybkiego zaplanowania swoich wakacji w mniej niż 15 minut. – Wzięliśmy udział w konkursie i mocno wierzymy w wartość otwartego API w Tripomatic. Na dziś dzień pracujemy również nad własnym API, które będzie dostępne dla wszystkich w najbliższym czasie – deklaruje założyciel Tripomatic, Barbora Nevosadova.

– II miejsce – Zalike – system, który pomaga firmom motywować swoich klientów do dzielenia się wrażeniami o produktach i usługach z których korzystają. – Bardzo dobre rozwiązanie dla marketingu w social mediach. Podoba mi się prostota rozwiązania … Widać, że całość ma solidny fundament – komentuje Gillian Muessig, założycielka SEOMoz i członkini jury.

– III miejsce – Skypicker – wyszukiwarka tanich połączeń lotniczych w Europe, gdzie można znaleźć najniższe opłaty za przelot. – Mamy najbardziej rozbudowaną bazę danych połączeń lotniczych. Dzięki temu nasi użytkownicy mogą korzystać z natychmiastowego wyszukiwania i otrzymać kompletne informacje – zdradza założyciel Oliver Dlouhy. – Podobne projekty pojawiały się w sieci od dłuższego czasu ale ten zdecydowanie wyróżnia się spośród nich – mówi Martin Bryant, redaktor w TheNextWeb i członek jury.

W skład jury wchodzą między innymi Esther Dyson, znany anioł inwestycji, Jon Bradford z Londyńskiego akceleratora Springboard, oraz inwestorzy z Polski: Piotr Debek, Bartłomiej Gola i Wojciech Przyłęcki. Do stałego partnera Google, dołączyli również członkowie GTUG, społeczności programistów skupionych wokół technologii Google.

– Do konkursu zgłoszono bardzo ciekawe pomysły. Google API było wykorzystyane w wielu zaskakujących mashupach w połączeniu z innymi API, które również zasługują na uwagę programistów – komentuje Dan Franc, koodrynator GUG.cz i międzynarodowy konsultant dla GTUG. – Konkurs wyłonił wiele błyskotliwych i ciekawych pomysłów. Wiele z nich pokazywało jak szalone, śmieszne lub niesamowite rzeczy można osiągnąć łącząc ze sobą różne API. To było bardzo ciekawe doświadczenie móc zobaczyć tak wiele pomysłów i ich realizacje, ułatwiające nasze codzienne życie – pisze Gillian Muessig z SEOMoz.

Najczęściej wykorzystywanym API wśród zgłoszonych mashupów są Google Maps (13), tuż za nimi Facebook Graph API (12), Twitter (10) oraz YouTube (8). API dostarczane przez Google było używane w co drugim zgłoszonym projekcie. Osoby pracujące nad projektami są bardzo często mocno zaangażowane w ich rozwój – prawie połowa twórców pracuje nad projektem na cały etat a kolejne 18 zespołów poświęca na nie co najmniej 10 godzin tygodniowo. Dwie trzecie projektów poszukuje mentorów lub inwestycji. Najwięcej zgłoszeń trafiło z krajów europejskich – Wielka Brytania, Niemcy, centralna Europa i Rosja.

Komentarze