Spółka Ardeo – twórca dedykowanych rozwiązań i aplikacji sieciowych – pozyskała 102 tys. PLN w zamian za 5% udziałów w ciągu zaplanowanych 60 dni prezentacji swojej oferty na platformie crowdfundingu udziałowego Crowdcube.pl. Jest to pierwszy projekt, który znalazł inwestorów i pozyskał ponad 100% zamierzonego kapitału prezentując się na platformie Crowdcube w Polsce. Projekt zyskał zainteresowanie inwestora związanego z Crowdcube, który zapewnił Ardeo potrzebne środki finansowe. - Ardeo jest doskonałym przykładem odpowiedniego podejścia do crowdfundingu. Właściciele spółki postanowili poszukać finansowania poprzez portal crowdfundingowy, a jednocześnie bardzo aktywnie promowali swój projekt w sieci i poprzez networking. Zaowocowało to znalezieniem inwestora, który przez naszą platformę zapewnił kapitał na rozwój tego biznesu. Doświadczenie brytyjskiego oddziału Crowdcube, ale również innych portali crowdfundingowych pokazuje, że projekty, których właściciele intensywnie je promują w trakcie zbiórki środków, mają największą szansę na sukces - mówi Radosław Ziętek, prezes Crowdcube Polska. Ardeo, to firma zajmująca się opracowywaniem dedykowanego oprogramowania oraz aplikacji sieciowych z ponad 2-letnim doświadczeniem. Spółka prowadzi działalność w Warszawie i Wrocławiu, a jej odbiorcami są zarówno start-upy, jak i klienci korporacyjni w Polsce oraz za granicą. W portfolio spółki znajdują się między innymi takie projekty, jak: Cendo, Netmailer, Agritrac, eflower, AlgorTrade. Spółka realizuje również własne pomysły, np. Incolo - start-up skierowany do właścicieli nieruchomości. Przygotowanie prezentacji naszej spółki na platformie Crowdcube pozwoliło nam zweryfikować założenia biznesowe oraz sprawdzić się w zderzeniu z oczekiwaniami inwestorów. Za kilka lat chcielibyśmy wejść na giełdę i było to dla nas pod tym kątem bardzo cenne doświadczenie. Istotna dla nas była również pomoc i doradztwo ze strony Crowdcube  - mówi Wojciech Rokosz, CEO Ardeo. Aby szukać pieniędzy przez Crowdcube przedsiębiorcy rejestrują się na portalu i przygotowują krótką propozycję swojego projektu, na realizację którego szukają funduszy. Po zweryfikowaniu tej propozycji przez zespół Crowdcube, przedsiębiorca tworzy pełny opis swojego przedsięwzięcia, przedstawia biznesplan oraz  3-letnią prognozę finansową. Po opublikowaniu projektu w serwisie Crowdcube.pl przedsiębiorcy mają 60 dni na pozyskanie finansowania. Jest to czas intensywnej promocji projektu przez przedsiębiorcę, jak i platformę Crowdcube. Dzięki brytyjskiemu serwisowi Crowdcube dotychczas finansowanie pozyskało ponad 140 firm na łączną sumę ponad 34 mln GBP. Tylko w tym roku inwestorzy zainwestowali ponad 15 mln GBP w przedsięwzięcia zgłoszone na platformie Crowdcube. Po trzech latach działalności Crowdcube w Wielkiej Brytanii zrzesza społeczność ponad 80 tys. użytkowników – przedsiębiorców i inwestorów, z których najstarszy ma 101 lat

Zobacz również