Aktualności

Atrium Copernicus z sukcesem zamyka 2015 rok

szybki-wzrost-proseed28

Zakończenie rozbudowy, rewitalizacja starszej części obiektu i ponad 30-procentowy wzrost odwiedzalności – to najważniejsze wydarzenia 2015 roku dla toruńskiego centrum handlowego Atrium Copernicus.

Atrium Copernicus działa na toruńskim rynku od 2005 roku, będąc jednym z wiodących centrów handlowych w całym regionie. W marcu 2015 roku zakończył się proces jego rozbudowy, dzięki któremu obiekt zyskał dodatkowe 17 300 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej i stał się największym centrum handlowym w Toruniu. Obecnie liczy ono 47 000 mkw. GLA oraz posiada 144 lokale handlowo-usługowe. Koncepcja architektoniczna została zrealizowana w taki sposób, by klienci nie odczuwali różnicy pomiędzy starą a nową częścią budynku.

W rozbudowanym Atrium Copernicus znalazły się znane marki, z których część zadebiutowała w regionie, m.in. pierwszy w mieście salon sieci Decathlon. Rozwinięta została również część rozrywkowo-rekreacyjna, gdzie pojawiła się np. sala zabaw dla dzieci Kinderplaneta licząca ponad 730 mkw. Powiększony został także parking, dzięki czemu obecnie klienci mogą korzystać z 1470 miejsc postojowych, co zapewnia komfort zakupów, szczególnie  dla przyjeżdżających z regionu.

– Po oddaniu do użytku rozbudowanej części Copernicusa odnotowaliśmy wzrost wskaźnika odwiedzalności o prawie 1/3. Z naszych badań i statystyk, w ramach których liczymy m.in. ilość samochodów z tablicami rejestracyjnymi danego regionu wynika również, że duża część klientów spoza Torunia wróciła do nas właśnie po rozbudowie i coraz chętniej robi tu zakupy. W chwili obecnej zasięg obiektu obejmuje prawie 350 tys. mieszkańców Torunia oraz ościennych miejscowości – mówi Ewa Machowska-Górna, dyrektor centrum handlowego Atrium Copernicus.

Również wśród najemców powierzchnia handlowa rozbudowanego Atrium Copernicus cieszy się dużym zainteresowaniem. Wielu z nich zdecydowało się powiększyć istniejące sklepy lub relokować swoją działalnośćna nową, większą powierzchnię, wykorzystując potencjał zmian zachodzących w obiekcie. Z możliwości tejskorzystały takie sieci, jak np. LPP z markami Reserved, House, Cropp, Home & You oraz Carry czy  Monnari. W obiekcie pojawiło się również wielu nowych najemców, m.in. Sephora, Sinsay, Mohito, KappAhl, iDream (Apple), Villeroy & Boch czy restauracja McDonalds. Część z nich otwierając lokal w Atrium Copernicus debiutuje na toruńskim rynku, jak m.in. New Balance, Sneakers by Distance czy ATab.

– Fakt, że tak dużo znanych sieci handlowych zdecydowało się u nas otworzyć swoje sklepy dowodzi tego, że oferujemy nowoczesną powierzchnię handlową, a stabilna i wiodąca pozycja Atrium Copernicus w regionie zapewnia dogodne warunki do prowadzenia rozwojowej działalności. W chwili obecnej poziom komercjalizacji w centrum to prawie 94 procent, a kolejne umowy najmu i negocjacje dotyczące ostatnich wolnych lokali są w zaawansowanej fazie. Stale pracujemy nad utrzymaniem dobrych i profesjonalnych relacji z naszymi najemcami, co jest jednym z kluczowych celów spółki Atrium w Polsce. Liczymy, że w przyszłym roku przełoży się to na kolejny wspólny sukces, czyli jeszcze lepsze wyniki odwiedzalności i sprzedaży – komentuje Marta Hamarowicz, dyrektor działu najmu Atrium Poland Real Estate Management.

Rok 2015 w Atrium Copernicus upłynął również pod znakiem modernizacji starszej części obiektu. Wyremontowano części wspólne, w tym m.in. ciągi komunikacyjne tak, by klienci nie odczuli żadnej różnicy pomiędzy nową a dotychczas funkcjonującą częścią budynku. Największe zmiany zaszły w strefie food court, gdzie pojawili się nowi najemcy, m.in. restauracja McDonalds, została również odświeżona i ujednolicona warstwa wizualna i kolorystyczna tego obszaru. Prace modernizacyjne wciąż trwają, w planach jest jeszcze m.in. wymiana mebli, a całość działań zakończy się na przełomie lutego i marca bieżącego roku. W planach na 2016, poza dokończeniem modernizacji strefy food court, jest również dopełnienie miksu najemców w obiekcie.

– Naszym głównym celem jest osiągnięcie 100-proc. poziomu komercjalizacji. Skupiamy się na nasyceniu atrakcyjnymi i ciekawymi markami tak, by oferta handlowa Atrium Copernicus była możliwie różnorodna i spełniała rosnące oczekiwania naszych klientów, jak również mieszkańców całego regionu. Mamy nadzieję, że te działania pomogą nam utrzymać wiodącą pozycję na lokalnym rynku – podsumowuje Marta Hamarowicz.

Atrium Copernicus

Komentarze