Aktualności

Bardzo dobre wyniki WDX w trzech pierwszych kwartałach 2015 r.

technologia na new connect

WDX S.A., notowana na GPW Spółka oferująca kompleksowe rozwiązania z zakresu wyposażenia magazynów, w okresie od stycznia do września wypracowała 94,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, osiągając dynamikę na poziomie 40% r/r. Spółka osiągnęła w tym okresie 4 mln zł zysku netto, to również ponad 40-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Ponadto Spółka zbliża się do ukończenia modernizacji swojego zakładu produkcyjnego w Zgierzu, co w 2016 r. przełoży się na wzrost wydajności pracy, poziomu technologii i wyższe moce produkcyjne.

W pierwszych trzech kwartałach tego roku  osiągnął 4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, przy 94,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wyższe przychody Spółka uzyskała zarówno w segmencie budowy wyposażenia magazynów (+37%), jak i wózków widłowych (+45%). Wynik na poziomie EBITDA przekroczył 12,5 mln zł, przy marży 13,3 proc. W Spółce miały miejsce zdarzenia jednorazowe w postaci nakładów na modernizację zakładu produkcyjnego w Zgierzu – wyniosły one w II i III kwartale prawie 1,2 mln zł (w tym w III kwartale 0,44 mln zł) co obniżyło osiągnięte wyniki.
– Wyniki finansowe WDX w III kwartale są odzwierciedleniem systematycznego wzrostu skali naszego biznesu. Zwiększamy naszą sprzedaż i pracujemy nad osiąganymi marżami.

W ostatnim kwartale pozyskaliśmy kilku istotnych klientów, m.in. niemiecki koncern przemysłowy ThyssenKrupp. Następne miesiące zapowiadają się równie dobrze – powiedział Marek Skrzeczyński, Prezes Zarządu WDX S.A.

Spółce pomaga dynamicznie rozwijający się rynek magazynowy w Polsce. Oprócz rosnącego popytu na najem tradycyjnych powierzchni magazynowych, a zarazem spadku liczby niewynajętych obiektów (pustostanów) eksperci wskazują na nowy czynnik na rynku w postaci rozwoju segmentu e-commerce. Według raportu JLL „Logistyka e-commerce”, do 2020 r. w Polsce powstanie 700 tys. m2 nowych powierzchni magazynowych dedykowanych klientom z sektora e-commerce. To szansa dla Spółki WDX, która już realizuje pierwsze kontrakty, m.in. dla marki odzieżowej Lancerto i sklepu internetowego Perfumesco.pl.

– Zakładamy, że sektor e-commerce może być jednym z czynników naszego wzrostu. Sądzimy, że w 2016 r. zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie magazynowe ze strony właścicieli sklepów internetowych będzie rosnąć. W strukturze rynku tacy najemcy nadal stanowią niewielki odsetek. Dlatego aktualnie pracujemy nad ofertą dedykowaną takim klientom w zakresie przenośników i regałów magazynowych, jak i wózków widłowych. Chcemy być przygotowani na wyższy popyt ze strony podmiotów z e-commerce – uzupełnił Marek Skrzeczyński.

WDX przechodzi reorganizację w dziale handlowym. Wdrażane zmiany mają na celu dostosowanie posiadanych kompetencji i ponoszonych wysiłków adekwatnie do stopnia złożoności prowadzonych projektów

– Postępującym trendem w kolejnych miesiącach mogą być dla naszej firmy projekty logistyczne i długofalowe wdrożenia, które pozycjonują nas w roli eksperta w zakresie know-how, a nie tylko dostawcy infrastruktury magazynowej. Ponadto z końcem 2015 r. chcemy ukończył kompleksową modernizację naszego parku maszynowego w Zgierzu produkującego regały magazynowe i systemy transportu przenośnikowego. Inwestycja w 2016 r. pozwoli nam zwiększyć moce produkcyjne i znacząco poprawi naszą wydajność pracy – dodał Marek Skrzeczyński.

WDX S.A.

Komentarze