Spółka Blue Media wchodzi na rynek ecommerce uruchamiając Płatności Online BM. Firma chce wykorzystać swoje kilkunastoletnie doświadczenie w transakcjach online oraz własne technologie wykorzystywane m.in. w rozliczeniach międzybankowych. Z Płatności Online BM korzysta już blisko 400 sklepów internetowych.
Blue Media od lat specjalizuje się w transakcjach online. Jest m. in. operatorem Systemu Płatności BlueCash, za pośrednictwem którego klienci banków realizują przelewy natychmiastowe. Systemy Blue Media wykorzystywane w tzw. eBOK-ach, obsługują płatności ponad 6 milionów klientów największych wystawców faktur – operatorów sieci komórkowych i telewizji kablowych, dostawców energii i innych mediów.
- Uruchomienie Płatności Online BM dla e-handlu jest naturalnym kierunkiem rozwoju oferty firmy – mówi Krystian Wesołowski z Blue Media.
- Oczywiście jako nowy gracz na rynku oferujemy atrakcyjne stawki. Jest to zgodne z ogólnym trendem obniżania kosztów transakcyjnych w handlu i płatnościach elektronicznych. Ale o klientów walczyć zamierzamy również naszymi technologiami, które dostosowaliśmy specjalnie do potrzeb e-handlu.
Płatności Online BM proponują dwa standardy rozliczeń ze sklepem. Oprócz zagregowanego, w którym całość płatności klientów z określonego okresu przekazywana jest do sklepu przelewem zbiorczym, Płatności Online BM oferują system pojedynczy. Umożliwia on realizowanie wypłat na indywidualne rachunki bankowe. Dzięki temu można uprościć proces i obniżyć koszty rozksięgowywania wpłat od klientów.
Unikalną funkcją na rynku jest wykorzystanie w tym standardzie przelewów natychmiastowych. Dzięki nim środki za zakup produktu lub usługi są wypłacane na konto sklepu w czasie rzeczywistym.
Nowością na rynku jest też model udostępniania Płatności Online BM sklepom działającym w ramach platform ecommerce. Ich wdrożenie przez platformę w modelu integratorskim oznacza w praktyce, że sklep może udostępnić je swoim klientom w dosłownie trzy minuty - bez konieczności podpisywania indywidualnej umowy, bez prac programistycznych i integratorskich. Wystarczy wypełnienie formularza. Blue Media może pochwalić się już pierwszymi wdrożeniami w tym modelu. Z Płatności Online BM korzystają m.in. sklepy internetowe z platformy Shoper.
- Usługa Shoper Płatności, realizowana wspólnie z Blue Media, daje dużo większe niż dotąd możliwości właścicielom sklepów internetowych – mówi Tomasz Tybon, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży z platformy Shoper.
– Usługę mogą aktywować bez niepotrzebnej biurokracji, w zaledwie kilka minut. Nie dość, że sama w sobie jest ona bardzo konkurencyjna, to jeszcze pozwala dostarczyć ich e-biznesowi rozwiązań, których oczekują od nich klienci. W ciągu dwóch tygodni od jej uruchomienia na naszej platformie aktywowało ją już ponad 300 sklepów.