Aktualności Inwestycje Startupy

Brand24: CAM Media obejmuje 30% udziałów za ok. 200 tys. zł

CAM Media S.A. objęła 30% udziałów w startupie Brand24 – narzędziu monitoringu marki i obsługi klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, kwota inwestycji ustaliła wycenę spółki na 600 tys. zł, a więc 30% było warte ok. 200 tys. zł. Startup, poza finansowaniem, chce wykorzystać struktury sprzedażowe swojego inwestora.

Brand24 jest w fazie prywatnych betatestów. Start narzędzia planowany jest na początek września. Powołana w sierpniu 2011 spółka akcyjna Brand24 S.A. zamierza w perspektywie 1-2 lat wejść na rynek NewConnect.

CAM Media S.A. działa w obszarze mediów niestandardowych w segmencie “out-of-home” oraz w Internecie. W skład grupy wchodzą spółki AdInnovation, InteliSoft oraz Ad-Vice – zajmują się kampaniami internetowymi typu “performance” i projektowaniem narzędzi wspierających kampanie reklamowe.

O inwestycji i obecnej sytuacji Brand24.pl opowiada Michał Sadowski, Prezes Zarządu Brand24 SA.

To wy szukaliście inwestora, czy inwestorzy zwracali się do Was?

I tak, i tak. Pierwsze rozmowy były inicjowane przez nas. Jak tylko “rozeszło się”, że poszukujemy inwestora dla Brand24, zgłosiło się jeszcze dwóch inwestorów prywatnych.

Dlaczego CAM Media? Interesowaliście się tylko spółkami z branży mediowej?

Przy poszukiwaniach inwestora nie ograniczaliśmy się  w żaden sposób. Proces trwał kilka miesięcy, myślę że starannie przeanalizowaliśmy każdą z ofert. Ostatecznie wybraliśmy CAM Media. Uznaliśmy, że jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ są w stanie wnieść do naszego projektu nie tylko gotówkę, ale również skuteczne struktury sprzedażowe. Wystarczy przypomnieć, że w zeszłym roku spółka ta osiągnęła 62 mln zł przychodu, co obok dynamicznie rosnących zysków stanowi doskonałe referencje.

Na co ze strony inwestora liczycie?

Przede wszystkim na wsparcie sprzedażowe. CAM Media od lat działa w branży mediowej i w tym czasie wypracowała bardzo dobre relacje zarówno z agencjami i domami mediowymi, jak również klientami bezpośrednimi. Wierzymy, że z dobrym produktem i otwartymi drzwiami do klienta będziemy w stanie szybko osiągnąć przyzwoite przychody.

Wejście CAM Media wniosło też spory know-how związany z metodologią tworzenia raportów i analiz, tak aby najlepiej spełniały oczekiwania klientów, agencji lub domów mediowych. Efekt można obserwować codziennie na Social24, czyli naszym blogu/centrum analiz.

Inwestor ma pakiet mniejszościowy. Zachowaliście pełną kontrolę nad spółką?

Stery Brand24 są nadal w naszych rękach. Przy poważniejszych decyzjach konsultujemy się naturalnie z inwestorem. Od początku prac nad projektem, mamy bardzo jasną wizję rozwoju. Często podkreślam jednak, że nie pozjadaliśmy wszystkich rozumów i zdajemy sobie sprawę, że mamy jeszcze sporo do nauki. Chętnie korzystamy więc z doświadczenia starszych i mądrzejszych kolegów.

Czy przewidujecie łączenie ofert spółek CAM i Brand24? Sprzedaż Waszych usług do ich klientów? Integrację technologiczną ich narzędzi i Brand24?

Trudno mi wypowiadać się w imieniu CAM Media, ale na pewno będziemy pracować nad synergią w ramach tej grupy.

Oficjalnie jesteście nadal w fazie beta-testów.

Tak. Wczoraj wysłaliśmy kolejną pulę 400 zaproszeń do korzystania z naszej aplikacji. Mogę zdradzić, że łącznie w testach bierze udział ponad 700 osób, głównie z agencji, domów mediowych i ich dużych klientów. Na czas prywatnych testów korzystanie z Brand24  jest darmowe. Trudno też naliczać opłaty za korzystanie z produktu z dopiskiem beta. Planowany start to początek września i wtedy rozpoczynamy sprzedaż.

Przy okazji, opowiedz o rozpoczętej w lipcu współpracy z Call Center Poland.

Brand24 był w dużej mierze projektowany właśnie z myślą o spółkach Contact Center. Pomysł Brand24 zrodził się na konferencji Computer World Call Contact Center 2010, gdzie prezentowałem podmiotom tego sektora możliwości obsługi klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych. Polskich social CRM’ów nie było (i zdaje się, że poza nami do dziś nie ma), a zagraniczne były kompletnie bezużyteczne dla polskich firmy. Uznaliśmy więc, że warto zrobić takie narzędzie samemu.

Współpraca z Call Center Poland zakłada budowę działu obsługi klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych, jak również udostępnienie testowej wersji produktu wybranym klientom CCP.

Komentarze