Aktualności Inwestycje Startupy

Business Angel Seedfund inwestuje w SmartNet i Fanpage Trender

Fundusz zalążkowy aniołów biznesu Business Angel Seedfund zainwestował w 20% udziałów SmartNet Research&Solutions i ich sztandarowy produkt Fanpage Trender. Nie ujawniono kwoty inwestycji, jednak ta zmieniać się będzie wraz z rozwojem spółki. Jak poinformował dr Jan Zając, jeden z założycieli firmy, wsparcie pozwoli umocnić pozycję Fanpage Trendera w Polsce, wyjść z nim na rynki zagraniczne (przede wszystkim Stany Zjednoczone i Wielka Brytania) oraz przyspieszyć tworzenie nowych funkcjonalności (np. rozbudowanie możliwości tworzenia raportów).

Fanpage Trender to narzędzie ułatwiające zarządzanie stronami firmowymi na Facebooku. Jego zadaniem jest zbieranie i analiza informacji na temat aktywności fanów danego profilu, jak i konkurencji. Pozwala też na porównanie zebranych zbiorów danych. Pół roku po premierze wersji beta z aplikacji korzystają zarówno agencje interaktywne (m.in. 121 PR, EURO RSCG, Galileo Media, Heureka, John Pitcher, Mindwinners, Ostryga, Vaca Loca), jak i firmy i korporacje samodzielnie zajmujące się promocją na Facebooku (m.i.n. Agora, Bank Zachodni WBK, P.P. Porty Lotnicze i UPC Polska). Fanpage Trender zdobył również użytkowników w Danii, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Rosji, Słowacji, Turcji i na Ukrainie.

SmartNet Research&Solutions jest firmą badawczo-doradczą specjalizującą się w badaniach Internetu i sieci społecznych. Zespół ma za sobą doświadczenie w działalności biznesowej i naukowej. Członkowie zespołu wykonywali usługi badawcze m.i.n. dla Narodowego Instytutu Audiowizualnego i Ministerstwa Kultury, Instytutu Spraw Publicznych, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ośrodka Przetwarzania Informacji, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz serwisów Blox.pl, mylog.pl, Salon24.pl, Grono.net i Couchsurfing.org.

Komentarze