Carpooling to zorganizowana forma autostopu. W serwisie Carpooling.com możesz zaoferować komuś miejsce w swoim samochodzie albo znaleźć przewóz z punktu A do punktu B, darmowy lub za opłatą. Daimler zainwestował w ten projekt ok. 8 mln euro.
Serwis Carpooling.com ma kilka wersji językowych - niemiecką, francuską, włoską, hiszpańską, angielską, austriacką, szwajcarską, grecką oraz
polską. Chwali się, że dzięki niemu nawiązać tysiące przyjaźni, zawrzeć 10 małżeństw, zaoszczędzić 430 mln litrów paliwa (a to oznacza 750 mln euro). W serwisie zarejestrowało się już ponad 3,8 miliona osób, a w bazie codziennie dostępnych jest ponad 650 000 przejazdów. Miesięcznie korzysta z nich milion ludzi.
Carpooling jest dostępny za pośrednictwem strony internetowej,
aplikacji mobilnych czy serwisów społecznościowych (
aplikacja na Facebooku).
W serwis w rundzie C zainwestował Daimler. Według TechCrunch wydał na ten cel 8 mln euro.