Aktualności

Jak często wysyłać newsletter?

Newsletter jest jedną z najpopularniejszych form promocji dla firm i przedsiębiorstw działających niemal w każdej branży. Warto pamiętać, że dobry newsletter charakteryzuje nie tylko spersonalizowana, atrakcyjna treść, ale także właściwa częstotliwość wysyłki.

Nie za często, nie za rzadko

Właściwa częstotliwość wysyłania newslettera ma duży wpływ nie tylko na jego efektywność, ale także na liczbę subskrybentów. Osoby, które dostają e-wiadomości zbyt często, najprawdopodobniej zaczną traktować te maile jako spam. W ten sposób możemy nie tylko stracić sporą liczbę subskrybentów, ale także wzbudzić w nich niechęć do marki. Zbyt częste przesyłanie newslettera zmniejsza także uwagę, którą odbiorcy przywiązują do naszych wiadomości. Niestety rzadkie przesyłanie tego rodzaju informacji również nie jest dobre – może bowiem poskutkować zapomnieniem o naszej marce. Optymalna częstotliwość wysyłki elektronicznego biuletynu jest uzależniona przede wszystkim od nawyków grupy docelowej naszych działań oraz prowadzonej działalności.

Określ grupę docelową

Wysyłkę każdego newslettera należy poprzedzić określeniem grupy docelowej odbiorców swoich działań. Taka analiza przyda nam się nie tylko w personalizowaniu treści – poznając potrzeby i nawyki odbiorców elektronicznego biuletynu, możemy odpowiednio dopasować ramy czasowe naszej wysyłki do ich największej aktywności w cyberprzestrzeni.

Duży wpływ na częstotliwość wysyłki powinna mieć także forma prowadzonej przez nas działalności. Portale informacyjne powinny wysyłać elektroniczne biuletyny dużo częściej niż sklepy internetowe. Przy ustalaniu regularności newslettera warto więc przeanalizować swoje działania i dostosować wysyłkę np. do częstotliwości aktualizowania oferty. Wówczas newsletter rozsyłamy po każdej większej zmianie cen bądź przy wprowadzaniu do oferty nowego produktu.

Zapomnij o poniedziałku

Poniedziałek to dzień, w którym nasze elektroniczne skrzynki pocztowe zapełnione są masą niechcianych wiadomości odebranych przez weekend. Pracownicy, które wracają do swoich obowiązków po dniach wolnych, bardzo często wyrzucają do kosza wszystkie maile nagromadzone w skrzynce przez weekend. A przecież nie chcemy, aby nasz newsletter trafił do folderu SPAM. To właśnie z tego powodu należy powstrzymać się od wysyłania elektronicznego biuletynu w tym dniu tygodnia.

Odpowiednia częstotliwość wysyłki newslettera jest bardzo istotna dla budowania pozytywnego wizerunku marki. Subskrybenci z pewnością docenią stały kontakt z firmą i możliwość obserwowania zmian w naszej ofercie, jednak bez „zarzucania” ich tego rodzaju treścią.

 

źródło obrazka ; [ internet ]

Komentarze