Aktualności Know How

Proseed 25: Depozycjonowanie stron WWW – nowe zagrożenie ze strony konkurencji

depozycjonowanie

Ostatnie zmiany w wyszukiwarce Google niosą za sobą ogromne zagrożenia. Większość marketingowców, właścicieli biznesów internetowych i osób odpowiedzialnych za e-marketing będzie musiała stawić im czoła.

Google umożliwia bowiem depozycjonowanie stron, które może okazać się łakomym kąskiem dla nieuczciwej konkurencji. Jak się przed nim bronić?

Na początku było pozycjonowanie…

W większości wypadków pozycjonowanie stron internetowych (SEO) jest procesem długotrwałym. Polega na wyniesieniu strony internetowej dla określonych słów kluczowych na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarek internetowych. Wpiszmy w Google.pl na przykład frazę „agencja marketingu internetowego”. Zapewne na pierwszym miejscu wyników znajdować się będzie witryna mojej firmy, ponieważ wypozycjonowałem ją dla powyższej frazy kluczowej. Od strony technicznej SEO polega na zamieszczaniu odnośników do pozycjonowanej strony internetowej. Ważnymi aspektami są jakość odnośników, ich ilość, tematyczność oraz odpowiednie rozłożenie ich dodawania w czasie.

Możemy odnieść wrażenie bogactwa wyszukiwarek internetowych na rynku polskim: jest przecież Onet, Interia, Wirtualna Polska. Po co zatem tak bardzo przejmować się Google? Sęk w tym, że wyszukiwarki wszystkich powyższych portali korzystają z silnika Google, który w Polsce jest monopolistą i posiada około 98% udziału w rynku (ranking.pl/pl/rankings/search-engines.html). Nietrudno sobie wyobrazić, jakie możliwości stwarza taka sytuacja.

„Pozycjonowanie stron” nie jest terminem normowanym przez Google. W myśl google’owskich wytycznych dla webmasterów pozycjonowanie jest etyczne tylko i wyłącznie wtedy, gdy użytkownicy Internetu bezinteresownie dodają odnośniki do twojej strony. Nawet najlepiej dopasowany do treści na stronie link, zamieszczony w bardzo estetycznej i wartościowej witrynie, nie jest zgodny z wytycznymi Google, jeśli został tam zamieszczony celem pozycjonowania…

Aby przeczytać cały artykuł, sięgnij do Proseed #25. Jeszcze nie subskrybujesz magazynu? Wejdź na proseedmag.pl/subskrypcja i
zamów teraz!

Komentarze