Aktualności Biznes

Digg: serwis sprzedany za ok. 16 mln $

digg_med

Kupcami są The Washington Post, LinkedIn i m.in. Betaworks. Wydawnictwo zapłaciło ok. 12 mln$, LinkedIn dołożył 3,75-4 mln, reszta sumy to m.in. 0,5-0,75 mln od Betaworks.

Pierwsze doniesienia o “sprzedaży Digga za 500 tys. $” brzmiały dość dziwnie i alarmująco, ale nie uwzględniały zaangażowania TWP i LinkedIn.

Interesująco rozkładają się role kupujących. Washington Post kupił ekipę Digga, LinkedIn – technologie i patenty zaś Betaworks bazę użytkowników, domenę i dane.

Digg – pierwowzór m.in. naszego wykopu zebrał od 2004 roku 45 mln$ finansowania i był pionierem idei Web 2.0. Ostatnio nie wiedzie mu się najlepiej, inwestorzy jak i sama ekipa Digga zapowiadają fundamentalne zmiany w firmie. Określają je jako “powrót do startupu” – niskie koszty, mała ekipa i skupienie się na myśleniu.

Komentarze