Aktualności

Dlaczego warto mieć bloga na własnej domenie?

W ostatnim czasie posiadanie własnego bloga stało się bardzo popularne.             Jego prowadzenie może przynieść wiele wymiernych korzyści, którymi jest budowa wizerunku, rozwój firmy lub własnej osoby, a nawet pieniądze. Jednak oprócz pomysł i chęci ważne jest również, gdzie założymy taki blog.  

Gdy mamy pomysł i wystarczające chęci, aby rozpocząć naszą przygodę z blogowaniem, kolejnym krokiem jest jego założenie. Wtedy zaczynają się schody, ponieważ mnogość platform i możliwości zarejestrowania mogą wprawić nas w zakłopotanie. Na początku większość ludzi decyduje się na darmowe platformy blogowe, w których domenę otrzymuje się za darmo. Niestety oprócz plusów, którymi z pewnością jest bezpłatny adres strony       czy łatwość założenia, posiada także swoje minusy. Przede wszystkim korzystając               z darmowych platform mamy ograniczoną kontrolę, co oznacza, że tak naprawdę blog nie należy od nas, lecz usługodawcy. Wiąże się to również z ograniczeniami w zmianie jego wyglądu lub zarabianiu na nim. Dlaczego więc warto budować je na własnej domenie?

Blog należy do Ciebie

Założenie bloga pod własną domena to niewątpliwe duży atut. Z chwilą jego uruchomienia, to Ty pełnisz nad nim całkowitą kontrolę. Masz również prawo do posługiwania się nim przez określony czas, który zależy od wykupionej oferty. Nie musisz martwić się o utratę treści lub usunięcie całego bloga, co może zdarzyć się w przypadku darmowych platform. Poza tym w każdej chwili możesz sprzedać samą domenę lub bloga.

 

Budowanie wizerunku poprzez zaufanie i profesjonalizm

Zakładając bloga na darmowej platformie mamy ograniczony wpływ na to, jaka będzie jego nazwa. To przez subdomenę, która dodawana jest podczas wybierania adresu. Mając bloga pod własną domeną nie musimy się tym zamartwiać. Mamy możliwość stworzenia unikalnego adresu witryny, który będzie łatwy do wyszukania oraz informować czego można się spodziewać po wejściu na stronę. Dodatkowo własna domen sprawia, że nazwa wygląda profesjonalnie i wiarygodnie, dzięki czemu łatwiej nam będzie zbudować swój wizerunek       i zaufanie w sieci czy kontaktach biznesowych. Subdomeny często są kojarzone jako strony amatorskie i tymczasowe.

 

Wygląd według Twoich potrzeb

Oprócz unikalnej nazwy bloga mamy również niemal nieograniczone możliwości dostosowywania jego wyglądu. Płatna domena pozwala tworzyć styl witryny według własnych potrzeb, w ten sposób blog zyska niepowtarzalny charakter, co z pewnością         go wyróżni. Jeśli jednak nie posiadamy umiejętności z zakresu webmasteringu lub nie chcemy zlecać wykonania strony, możemy skorzystać z rozwiązania, jakie oferuje Cal.pl – Kreator Strony. To nowoczesne oprogramowanie, polegające na automatycznym tworzeniu strony internetowej. Jej wykonanie zajmuje kilka minut i sprowadza się do przejścia przez prosty kreator. Za pomocą którego wybierzemy szablon strony oraz elementy, jakie mają znajdować się na stronie – np. treść, dane kontaktowe czy zdjęcia. Dodatkowo, w każdej chwili, można je w łatwy sposób dodawać i usuwać.

Zarabiaj na blogowaniu

Wraz z rozwojem i zyskiwaniem coraz większej liczby czytelników bloga, będziemy mogli nawiązywać współpracę z reklamodawcami lub sieciami partnerskimi. To sprawi, że oprócz dzielenia się swoimi pasjami, doświadczeniami lub wiedzą, będziemy mogli uzyskać dodatkowe źródło dochodu. Co w przypadku darmowych platform jest niemożliwe lub                     w znacznym stopniu ograniczone.

Brak problemów ze zmianą serwera

Własna domena pozwala nam również na swobodną zmianę serwera. Jeśli jesteśmy niezadowoleni z obsługi, wolnego ładowania strony lub awaryjności, nic nie stoi na przeszkodzie zmiany usługodawcy. Nie musimy martwić się o utratę nazwy strony wraz z jej czytelnikami i reklamodawcami.

Własna domena chroni użytkownika przed takim ryzykiem. Po zmianie serwera wystarczy odpowiednio skonfigurować domenę, co pozwoli, aby odwiedzający ponownie mogli łączyć się ze stroną. Warto również dodać, że przepięcie bloga na nowy serwer nie wpływa negatywnie na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google” – wyjaśnia Michał Trziszka, CEO firmy INFO-CAL

Komentarze