Aktualności

Dobra klikalność reklam w Polsce

curseur main

Co czwarta reklama online emitowana w Polsce dotyczy produktów lub usług telekomunikacyjnych. Ich klikalność jest całkiem niezła.

Gemius przebadał rynek reklam telekomunikacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Analizie poddano te kraje, w których firma monitoruje internetowe kampanie reklamowe tj.: Polskę, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię, Ukrainę oraz Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane za drugie półrocze 2012 roku.

Najwyższym średnim współczynnikiem klikalności (średni CTR, Average Click Through Rate) cieszyły się reklamy telekomów na Słowacji (1,6 proc.). Polska ze współczynnikiem 0,66 proc. uplasowała się na trzecim miejscu.

Na dalekim przedostatnim miejscu w rankingu średniego CTR znalazła się Serbia. Co ciekawe, bo właśnie w tym kraju Gemius odnotował największy procentowy udział reklam produktów lub usług telekomunikacyjnych (46 proc.).

Jak podkreśla Krzysztof Łopuszyński, ekspert Gemiusa w obszarze aktywności online firm z branży telekomunikacyjnej, przykład Serbii pokazuje, że bycie bardzo widocznym w sieci nie gwarantuje wysokiego poziomu klikalności i dużego zainteresowania kreacjami reklamowymi danej firmy. Kraj, którego wskaźnik penetracji internetu jest, przy pięciokrotnie mniejszej liczbie mieszkańców, podobny jak w Polsce, odnotowuje znacznie niższy średni współczynnik CTR.

 

Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, kompleksowego opracowania nt. najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej, obejmującego 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Zdjęcie w nagłówku artykułu zostało udostępnione dzięki uprzejmości serwisu fotolia.com (© Beboy).

Komentarze