Aktualności

E-commerce: coraz częściej płacimy kartą

E-commerce: coraz częściej płacimy kartą

Czy w Twoim sklepie internetowym moża płacić kartą? Jeśli nie, to rozważ te opcję – ponad połowa kupujących nie ma już problemu z wybraniem tej formy platności. Najchętniej wybieraną formą płatności jest natomiast przelew bankowy – wynika z badań PayU przeprowadzonych wśród użytkowników Allegro.

W Polsce jest już ponad 18 milionów internautów a wartość internetowego handlu w ubiegłym roku sięgnęła 15 mld zł. Co trzeci internauta robi zakupy w e-sklepach przynajmniej raz w miesiącu, co dziesiąty przynajmniej raz na dwa tygodnie. Ponad połowa kupujących deklaruje, że bez żadnych obaw korzysta przy tej okazji z płatności internetowych.

Najczęściej wybieraną formą płatności internetowych jest przelew bankowy, na wybór tego rozwiązania wskazało ponad 78 proc. ankietowanych. Zapłacić za towar bezpośrednio przy odbiorze woli zaledwie 9 proc. osób, które wzięły udział w badaniu.

Zakupy w internecie pozwalają zaoszczędzić czas, a także pieniądze. Kupujący w sieci są jednak coraz bardziej wymagający i oczekują także większej szybkości i jakości obsługi. Co trzeci internauta, który wziął udział w badaniu zwraca więc uwagę także na firmę umożliwiającą płacenie przez internet.

– Warto za każdym razem sprawdzić czy operator płatności internetowych jest Agentem Rozliczeniowym – mówi Maciej Szmigiel z PayU. – Status Agenta Rozliczeniowego oznacza, że firma, która pośredniczy w płatnościach, podlega nadzorowi Prezesa NBP. Świadczone przez nią usługi spełniają więc najwyższe standardy bezpieczeństwa – takie same, jakie są stosowane w bankowości elektronicznej – dodaje.

Duży wpływ na decyzję o nabyciu towaru w danym sklepie internetowym ma także wiarygodność sprzedawcy. Aż 43 proc. badanych potwierdza, że nie ryzykuje zakupów w niesprawdzonych sklepach i wybiera te, do których ma już zaufanie.

O zwiększonej świadomości internautów na temat zakupów w sieci świadczą odpowiedzi na pytanie o to, na co zwracają uwagę podczas płacenia za nie. 1 ankietowanych najpierw upewnia się czy w danym sklepie możliwa jest płatność z ich banku. Co piąta osoba sprawdza zabezpieczenia płatności. Respondenci zwracają uwagę także na czas przelewu oraz szukają sprawdzonych marek oferujących płatności internetowe.

Komentarze