Aktualności

E-commerce: dobra nisza to murowany sukces

kontener_small

Kluczem jest wąska specjalizacja. Pozornie ogranicza ona możliwości rozwoju – niewiele produktów, statystycznie mała grupa odbiorców. Jednak patrząc globalnie – rozproszonych po całym świecie odbiorców są miliony. Internet daje do nich nieograniczony dostęp a dobra reputacja sprzedawcy otwiera drogę do ich portfeli.

Przykłady? W cytowanym raporcie PayPal czołowe miejsce zajęła firma sprzedająca specjalne stojaki na kierownicę i pedały do gier rajdowych i wyścigowych. Kolejny z największych eksporterów sprzedaje na cały świat stroje liturgiczne i sakralia. Jeszcze inny handluje żywicznymi modelami militariów. W czołówce jest też niezbyt znana w Polsce firma szyjąca jeansy i Poczta Kwiatowa, która wysyła kwiaty i prezenty za granice kraju. Według Bloomberga jedna z firm z raportu PayPala sprzedała zagranicą produkty o wartości ponad 1,5 mln dolarów.

Więcej o e-handlowych niszach w serwisie Bloomberg Businessweek.

Komentarze