Aktualności Know How

E-commerce: jaką płeć ma Twój sklep?

plec_med

Kobiety i mężczyźni inaczej trafiają na stronę sklepu, inaczej przeglądają ofertę i inaczej reagują na problemy z zakupem – wynika z badań SGH.

W obronionej właśnie pracy doktorskiej dr Marzena Feldy wzięła pod lupę klientów w wieku 18-34 lata, czyli najczęściej korzystających z e-zakupów.

Kobieta na ogół wklepuje w wyszukiwarkę produkt, który chce kupić i tak trafia na stronę sklepu. Mężczyzna skupia się na cenie – do szukania towaru używa porównywarki cen. Jeśli sprzedajesz “męskie” produkty – promuj się w właśnie w porównywarkach. Jeśli “damskie” – zadbaj bardziej o pozycję w Google.

Kobieta podchodzi do zakupów systemowo – po kolei przegląda produkty na sklepowej witrynie. Mężczyzna wręcz przeciwnie, nie skupia się na danym sklepie, otwiera wiele stron jednocześnie, często robiąc przy tym inne rzeczy.

Panowie za to precyzyjnie wybierają to, co chcą kupić. Kiedy wkładają produkt do wirtualnego koszyka prawie na pewno go kupią. Panie wrzucają wiele rzeczy, ale finalny zakup jest dużo uboższy. Po prostu przed zakupem rezygnują z części produktów. Dużo częściej porzucają też całe zakupy i sklep.

Jak skusić kobietę? Dać jej rabat – to najskuteczniejsza forma promocji dla płci pięknej. Brzydsza jest łakoma na darmową dostawę. Panowie są również bardziej wyrozumiali dla opóźniających się przesyłek. Kobiety reagują emocjonalnie, szybko wpisując na stronie sklepu “negatywy”.

Co ciekawe, paniom w e-zakupach brakuje elementu towarzyskiego, lubią robić zakupy z koleżankami, pytać o radę. Panowie tego problemu nie mają.

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie SGH.

Komentarze