Aktualności

E-commerce: konkuruj ceną, walcz o małe miejscowości

kasa_small

Najważniejszym kryterium dla klientów pozostaje cena, 83% badanych korzysta z porównywarek, z czego 30% przynajmniej raz w tygodniu. Kolejnymi punktami są koszt dostawy i opinie o sklepie.

Duży postęp nastąpił w kwestii obsługi klienta – aż 56% badanych nie widzi różnicy w jej jakości między sklepem internetowym a stacjonarnym, wielu wręcz wskazuje na przewagę tych pierwszych. Dobra obsługa stała się więc standardem, a konkurować warto cenami i kosztem dostaw.

Kolejną wskazówką dla rynku e-commerce jest wzrastająca liczba klientów z małych miejscowości. Prawie jedna piata mieszkańców wsi lub miejscowości o poniżej 20 tys. mieszkańców robi zakupy w sieci kilkanaście razy w roku. Wynika to z popularyzacji internetu, usług kurierskich oraz braku tradycyjnych sklepów.

Wartość handlu internetowego w roku 2010 wyniosła około 15,5 mld zł i ma rosnąć o 16% w rocznie. W 2015 roku obroty w e-handlu wyniosą 36 mld zł.

Komentarze