Aktualności

E-commerce: nowe zasady etykietowania żywności

barcode_med

Sprzedajesz żywność przez internet? Szykuj się na małą rewolucję – produkty będą musiały być opisane identycznie, jak na etykiecie – ilość, wartości odżywcze, data przydatności do spożycia etc. Przepisy będą obowiązywać od początku 2014 roku.

Rozporządzenie dotyczące zakresu informowania konsumentów o sprzedawanej żywności zostało opracowane przez Parlament Europejski i Radę Europejską. Opis produktu będzie musiał być powieleniem informacji z etykiety i zawierać wykaz składników, wartości odżywcze, ilość netto, warunki przechowywania lub warunki użycia i datę przydatności do spożycia.

Za etykietę odpowiedzialny jest producent, za opis na stronie sklepu – jego właściciel. – Tak jak w sklepach stacjonarnych za dostosowanie się do nowych zasad i dostarczenie pełnej informacji o produkcie będą odpowiedzialni jego producenci, tak w e-commerce ta odpowiedzialność zostanie przeniesiona na właścicieli sklepów internetowych, których zadaniem będzie dokładne odwzorowanie informacji z etykiety na e-opakowaniu – mówi Kamila Wrońska, Country Manager Brandbank – firmy świadczącej usługi outsorcingowe w zakresie procesów tworzenia, zarządzania i dystrybucji danych produktowych.

Komentarze