Aktualności

Twój sklep: przygotuj się merytorycznie

logotypy_akademia_allegro

Największym problemem handlujących w sieci jest niewłaściwy wybór branży. Jedna czwarta nowych przedsiębiorców chce sprzedawać sprzęt RTV i AGD. W tym segmencie konkurencja jest wyjątkowo trudna.

Akademia zebrała dane w ciągu ostatnich trzech lat, przy okazji wdrażania kilkunastu projektów edukacyjnych. Chociaż w Polsce funkcjonuje ok. 10 tys. sklepów internetowych, a na Allegro sprzedaje 13 mln osób, to – jak przyznają początkujący przedsiębiorcy z mniejszych miast – wiedza na temat “rozkręcenia” własnego e-biznesu pochodzi głównie od znajomych czy z poradników znalezionych w sieci. Z danych zebranych przez Akademię Allegro w ok. 50 małych i średnich miastach oraz w 11 miastach wojewódzkich (ok. 2400 początkujących i już działających e-sprzedawców), myślący o zarabianiu na sprzedaży w sieci nie mają wiedzy w podstawowych kwestiach.

Początkujący e-biznesmeni mają także problem z uświadomieniem sobie znaczenia kwestii technicznych i budowania wizerunku w sieci. Aż 66 proc. z nich nie zaprząta sobie głowy tworzeniem przyjaznej dla oka grafiki reklamowej, przejrzystej i funkcjonalnej strony. Nie zwracają również uwagi na to, by publikować w sieci dobre i wyraźne zdjęcia produktów.

O tym, jak kierować swoim biznesem przeczytasz w artykule Startup: 8 rad na zarządzanie młodym biznesem.

Komentarze