Aktualności

E-commerce w Polsce to tylko 3,5% wartości handlu

ecommerce-standard

3,5% obrotów na rynku handlu detalicznego w Polsce odbywa się przez Internet. Chociaż odsetek ten wzrósł w 2012 roku o 20%, to nadal pozostaje na niskim poziomie – wynika z raportu E-Commerce 2013, opublikowanego przez Internet Standard.

Najpopularniejszą kategorią wśród sklepów internetowych są dom i ogród (31%), odzież (20%) oraz książki i muzyka (13,24%).

Największą popularnością wśród opcji dostawy cieszyły się przesyłki kurierskie – aż 67% klientów co najmniej raz zdecydowało się na taką formę przesyłki. 41% skorzystało z przesyłek pocztowych.

Wysoką dynamikę wzrostu w sektorze dostaw zanotował InPost – w 2012 roku współpracowało z nim już 16% polskich e-sklepów (niemal dwa razy więcej, niż w 2011 roku).

Niepokojące są natomiast spadki zysku netto. W 2012 roku jedynie 75% sklepów było rentownych – to aż o 12 punktów procentowych mniej, niż w 2009 roku. Coraz więcej e-sklepów narzeka też na problemy z infrastrukturą informatyczną.

Pełny raport można pobrać na stronie InternetStandard.pl

 

Komentarze