Czy można interfejs bankowości transakcyjnej wymyślić na nowo bez wywracania do góry nogami podstawowych funkcji, bez ignorowania przyzwyczajeń klienta? Jak zaprojektować system by był tak samo intuicyjny, przejrzysty i atrakcyjny niezależnie od urządzenia z jakiego Klient korzysta? - takie pytania zadała sobie firma e-point  SA, która podjęła się zaprojektowania systemu transakcyjnego private banking dla Lion’s Bank.

Wyzwanie dla zespołu UX  e-point  zostało określone konkretnie: użytkownik ma czuć, że korzysta z usługi elitarnej, luksusowej i zapamiętywalnej. Wygoda i intuicyjność miały być na najwyższym poziomie. Projekt  obejmował zbudowanie architektury informacji (AI) oraz zaprojektowanie interfejsu graficznego (GUI). Dotyczył więc całościowej koncepcji obsługi klienta - tego jak wygląda i działa system. Cała koncepcja została zrealizowana zgodnie ze standardem Responsive Web Design (RWD), w której każdy ekran dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, z którego korzysta klient. Dzięki temu nie trzeba instalować dodatkowej aplikacji, a interakcje projektowane są w taki sposób, by były przyjazne i łatwe zarówno na ekranie telefonu, jak i laptopa czy tabletu. O ile podejście to jest coraz popularniejsze w portalach informacyjnych, w przypadku systemów transakcyjnych jest nowością. Tworząc projekt, zaproponowano nowe podejście do percepcji informacji, złamany został schemat klasycznej bankowości z menu po lewej i drzewiastą strukturą. W Lion’s Bank wszystko zaczyna się od długiej strony agregującej majątek. Na niej z rozmachem zaprojektowano widoki stanu majątku i posiadanych produktów. W każdym przypadku akcje, które zaproponowane są  użytkownikowi  systemu zawsze łączone są kontekstowo z prezentowanymi danymi. Pomysł okazał się niezwykle pojemny i pozostałe ekrany są spójną kontynuacją widoku otwierającego. Ostatecznie zaprojektowano ponad 80 ekranów. Projekt systemu dla Lion's Bank pokazuje, że usługi niszowe mogą również wyznaczać nowe standardy jakości i wygody.


Zobacz również