Aktualności Biznes

Employer branding: zostań pożądanym pracodawcą

W Polsce coraz trudniej jest pozyskać i utrzymać odpowiedniego pracownika, dlatego firmy coraz częściej pracują nad swoim wizerunkiem. Employer branding bezpośrednio przedkłada się na motywację do pracy osób zatrudnionych oraz chęć do pracy w naszej firmie osób uczestniczących w procesie rekrutacyjnym.

Employer branding – wewnętrzny i zewnętrzny

Zewnętrzny employer branding zakłada przeprowadzanie takich działań wizerunkowych, które uatrakcyjnią odbiór pracodawcy w oczach potencjalnych pracowników. Tego typu procesy przeprowadza się w celu rekrutacyjnym, np. w chwili zatrudniania nowej kadry czy pozyskiwania dla zespołu specjalisty z wybranej dziedziny.

Tego typu budowanie wizerunku marki staje się coraz ważniejsze na polskim rynku, ponieważ firmy coraz mocniej współzawodniczą o pracowników. Nasz rynek pracy staje się powoli rynkiem pracownika, co dla przedsiębiorstw oznacza spore trudności w zatrudnieniu wykwalifikowanej kadry. Obecnie coraz częściej to właśnie pracodawcy muszą zabiegać o przyciągnięcie do siebie odpowiednich kandydatów i wzbudzenie w nich chęci do pracy. Zewnętrzny employer branding bywa niezastąpiony w tego typu procesach.

Wewnętrzny employer branding skupia się na utrzymaniu już pozyskanego pracownika i podtrzymaniu jego motywacji do pracy. Działania skierowane do aktualnych pracowników są niezwykle ważne, ponieważ pozwalają zatrzymać w firmie wykwalifikowanego i doświadczonego pracownika. Dzięki temu możemy ograniczyć koszty przeprowadzania kolejnych procesów rekrutacyjnych i szkolenia nowej osoby. Celem wewnętrznego budowania wizerunku jest także podnoszenie efektywności osób zatrudnionych poprzez zwiększenie ich zaangażowania i podniesienia poziomu lojalności w stosunku do firmy.

Zbuduj swoją markę – skuteczne narzędzia

W budowaniu opinii pożądanego pracodawcy liczą się przede wszystkim godne warunki pracy. Nie można zapominać także o wartościach dodanych, np. korzyściach pozapłacowych czy specjalnych udogodnieniach dla pracowników. Przykładem mogą być młode mamy, które docenią elastyczny czas pracy, a także możliwość pracy zdalnej. Osoby aktywne fizycznie przyciągnie do naszej marki możliwość uzyskania karnetu na siłownię czy startowania w maratonach w barwach firmy. Wszyscy pracownicy docenią także możliwość pracy w nowoczesnym środowisku oraz możliwość awansu.

Employer branding pozwala przedsiębiorcy wypromować swoją markę jako firmę, w której warto pracować. Dbałość o wizerunek pozwala pozyskać dobrych pracowników, którzy bezpośrednio przyczyniają się do rozwoju przedsiębiorstwa.

 

 

źródło obrazka; [ internet ]

 

Komentarze