Aktualności

European Advertiser Survey: rynek reklamy w sieci rośnie

Światowa wartość reklamy internetowej w tym roku osiągnie poziom 80 miliardów dolarów, przy dynamice wzrostu na poziome 17%. Trzy czwarte reklamodawców w Europie, w tym w Polsce, planuje zwiększyć wydatki na reklamę internetową, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy efektywnościowej – wynika z najnowszych badań “European Advertiser Survey 2011”.

Cały rynek reklamy rośnie w tempie 4,5%, ale internetowy rozwija się wyjątkowo szybko. 17,2% wzrostu ma przełożyć się na 80,2 mld dolarów.

Z badania “European Advertiser Survey 2011”, przeprowadzonego przez firmę zanox wynika, że aż 75 proc. firm planuje zwiększenie wydatków na reklamę internetową. Kolejne 22% badanych prognozuje utrzymanie ich na tym samym poziomie. Jedynie 3% przewiduje zmniejszenie środków przeznaczanych na tę formę promocji.

Coraz częściej reklamodawcy decydują się na marketing afiliacyjny. Prawie 75% badanych zapowiedziało zwiększenie wydatków na reklamę w modelu “płać za efekt” w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Komentarze