Aktualności

EVENTIM Polska podsumowuje udany sezon i wprowadza nowe narzędzia obsługi klienta

eventim-logo

Ponad 1 milion sprzedanych biletów na ponad 5 tysięcy wydarzeń muzycznych, sportowych i kulturalnych za pośrednictwem EVENTIM Polska – tak spółka kończy 2014 rok. Na nowy sezon wprowadza odświeżoną stronę internetową oraz aplikację na urządzenia mobilne.

 Według danych sprzedażowych EVENTIM Polska, rośnie sprzedaż w kanale internetowym. W mijającym sezonie aż 70 proc. klientów dokonało zakupu za pośrednictwem sieci. W porównaniu do roku 2010, kiedy 37 proc. użytkowników przy zakupie biletów na wybrane wydarzenie korzystało ze strony internetowej, jest to niemal dwukrotny wzrost. Pozostałe 30% klientów dokonało zakupów w ponad 560 punktach sprzedaży EVENTIM na terenie całego kraju, zlokalizowanych w partnerskich sieciach m.in. EMPIK, Media Markt, Saturn, Media Expert czy Księgarniach PWN.

Popularność zakupów biletów przez internet za pośrednictwem Internetu stale rośnie. Ma na to wpływ wiele czynników. Począwszy od komfortu i szybkości dokonywania zamówienia, a skończywszy na ciągle rosnącym dostępie Polaków do sieci, urządzeń mobilnych oraz wzrostu zaufania do tej formy zakupów – komentuje Joanna Bączkowska, członek zarządu EVENTIM w Polsce.

W mijającym roku strona EVENTIM odnotowała kilka milionów odsłon,. Statystyki pokazują, że użytkownicy wchodzący na stronę najczęściej korzystali z komputerów (80 proc.). W 20 proc. zakupy dokonywane były przez urządzenia mobilne: smartfony i tablety. Biorąc pod uwagę płeć klientów nieznaczną przewagę mieli mężczyźni – 53 proc. kupujących. Co trzeci klient portalu EVENTIM pochodzi z województwa mazowieckiego, co dziesiąty jest mieszkańcem Małopolski. Po blisko 9% stanowią klienci z województwa śląskiego, wielkopolskiego oraz dolnośląskiego.

Na przełomie listopada i grudnia ruszyła sprzedaż biletów na sezon wydarzeń rozrywkowych w 2015 roku. W związku z tym wystartowała nowa strona internetowa EVENTIM Polska. – Odświeżona wersja strony jest odpowiedzą EVENTIM na zapotrzebowanie naszych klientów. Uruchomiliśmy funkcję dynamicznego wyszukiwania imprez, dzięki której w trakcie wpisywania nazwy, uzyskamy podpowiedź wydarzeń, które nas interesują. Oprócz tego nowa strona automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości urządzeń, z których korzystamy: komputera, smartfona czy tabletu – mówi J. Bączkowska.

Nowością, która pomoże w sprawnym wyborze odpowiednich wydarzeń na kolejny sezon jest także aplikacja EVENTIM na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS. Daje ona możliwość zakupu biletów zarówno na koncerty, festiwale, sztuki teatralne jak i na wydarzenia sportowe. Aplikację można zsynchronizować zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, dzięki czemu otrzymamy powiadomienia o zbliżających się wydarzeniach. Oprócz tego aplikacja daje możliwość oceniania i komentowania imprez, a także dzielenia się swoimi opiniami z innymi użytkownikami w mediach społecznościowych. Dzięki opcji Ticket Alarm otrzymamy także powiadomienie, o uruchomieniu sprzedaży biletów na koncert swojego ulubionego artysty.

Dzięki zmianom strony, korzyści odczują także organizatorzy imprez. Obserwowany w Internecie trend operowania obrazami zamiast prezentowania treści tekstowych, w przypadku nowej odsłony strony dystrybutora znalazł swoje odzwierciedlenie w zwiększeniu powierzchni przeznaczonej na grafiki promujące imprezy. W praktyce skutkuje on zwielokrotnieniem powierzchni przeznaczonej na promocję imprez na stronie EVENTIM, co znacznie skraca czas znalezienia przez klienta odpowiedniego wydarzenia.

Komentarze