Aktualności

Facebook: profilowanie treści

facebook2_med

Kontra Facebooka wobec coraz liczniejszych głosów o małej wartości marketingowej fanpage’ów – funkcja Page Post Targeting ma wspomóc dobór odbiorców treści.

Page Post Targeting to zapowiadana przez FB aplikacja dobierająca odbiorców, którzy w swoich informacjach będą widzieli konkretne posty. Będzie dostępna dla stron, które mają co najmniej 100 fanów. Stosowane w doborze odbiorców kategorie to wiek, płeć, zainteresowania, język, wykształcenie. Grupa docelowa danego postu będzie musiała liczyć co najmniej 20 osób. Możliwe zatem, że przy targetowaniu nie wszystkie grupy odbiorców zostaną uwzględnione.

Inne funkcjonalności tej aplikacji to możliwość przesyłania informacji do różnych grup za pomocą jednej stron oraz kierowanie konkretnych postów na profile wybranych użytkowników. Ciekawe, czy tak pomyślana segregacja odbiorców rzeczywiście sprawi, że Facebookowy przekaz reklamowy będzie bardziej efektywny.

Joanna Ryńska

Komentarze