Aktualności

Facebook: zyskaj fana – daj mu zniżkę

lajk_small

Z badania Imas International wynika, że Facebook i NK.pl to najpopularniejsze serwisy wśród internautów – ma tam konto odpowiednio 72 i 69% ankietowanych. Następne w kolejności są Goldenline.pl i Fotka.pl – po 11%, oraz Google+ i Grono.net – po 10%. Brak konta w jakimkolwiek serwisie społecznościowymi deklaruje 11%.

Jedna trzecia użytkowników Facebooka nie jest fanem lub fanką żadnej marki. 41% lubi od 2 do 5 fan page’ów, 11% lubi 11 lub więcej marek.

44% fanów polubiło markę dla promocji i zniżek. 40% – bez wyraźnego powodu, ale 38% pragnęło wyrazić swoją opinię na temat produktu lub usługi oferowanej przez firmę.

Ponad połowa osób, które kiedykolwiek były fanami twierdzi, że nie przestała być fanem żadnej marki lub firmy. Jedna trzecia badanych „odłączyła” od profilu od 1 do 3 marek lub firm, a tylko 9 proc. – większą ich liczbę.

Najczęściej wymienianym przez 46% respondentów powodem odłączenia się od fan page’a jest brak dalszego zainteresowania marką lub firmą. Jedna trzecia narzekała na spadek jakości oferowanych produktów. Kolejnym, co do częstości wymienianym powodem jest rozczarowanie zakupionym produktem lub usługą tej firmy.

Pełne wyniki badania znajdziesz tutaj

Komentarze