Aktualności

foodpanda notuje 5 mln pobrań i ponad 50% udział zamówień przez urządzenia mobilne

foodpandalogo_405x250

Aplikacja mobilna foodpanda w październiku zarejestrowała 5 milionów pobrań na urządzenia mobilne. Poprzez zintensyfikowane działania promujące nową wersję aplikacji, wydaną w lipcu tego roku, zamówienia poprzez smartfony stanowią obecnie ponad 50% wszystkich zamówień na świecie.

Udział zamówień poprzez aplikację mobilną foodpanda systematycznie wzrastał od wydania pierwszej wersji aplikacji w marcu 2013 roku. Wśród krajów z największym obecnie procentowym udziałem zamówień przez aplikację znajdują się: Arabia Saudyjska, Rosja i Brazylia (ponad 60% wszystkich zamówień). W Polsce liczba zamówień pochodzących ze smartfonów wynosi obecnie 16% wszystkich zamówień.

Ralf Wenzel, współzałożyciel i dyrektor zarządzający foodpanda, wynik 5 milionów pobrań postrzega jako dowód na to, że przyszłość należy do smartfonów, a właściwie ich użytkowników. Żyjemy w rewolucyjnych czasach, w których ludzie zaczynają spędzać więcej czasu przed ekranem swojego smartfona, niż przed ekranem telewizora albo komputera. Te trendy idealnie pasują do naszej strategii, czyli oferowania dostawy jedzenia w każdym czasie i miejscu, pozwalając nam bezpośrednio dotrzeć do klientów poprzez smartfony, kiedy tylko są głodni.

Na całym świecie aplikacja foodpanda najczęściej była pobierana z urządzeń z Androidem – 62% pobrań było właśnie na ten system operacyjny. Zwłaszcza w Afryce, Europie Wschodniej i Ameryce Południowej, liczba instalacji na Androidzie jest nieporównywalnie wyższa niż dla systemu iOS. Niemniej jednak, użytkownicy urządzeń marki Apple, wydają się być konsumentami z większym apetytem. We wszystkich 40 krajach, w których dostępna jest foodpanda, liczba zamówień pochodzących z systemów iOS jest wyższa, niż tych z użytkowników Androida.

Zamawianie żywności poprzez urządzenia mobilne jest nawet bardziej wygodne, niż przez stronę internetową. Aplikacja foodpanda oferuje wszelkie funkcje, jakie tylko są dostępne na stronie internetowej. Ponadto, użytkownicy mogą z łatwością zamówić ulubione danie, zobaczyć recenzje restauracji, zapłacić przez aplikację albo gotówką przy odbiorze, a także dostawać powiadomienia o ofertach specjalnych pochodzących z różnych lokali.

Aplikacja foodpanda dostępna jest do pobrania za darmo na urządzenia z iOS, Android i Windows Phone, w ponad 40 krajach, na pięciu kontynentach.

Komentarze