Aktualności Biznes

Geotargetowanie – postaw na lokalnego odbiorcę

Lokalnie, czyli lepiej

Geotargetowanie pozwala optymalizować kampanie marketingowe w taki sposób, aby trafić wyłącznie do grona klientów znajdujących się w określonej lokalizacji. Dotychczas większość kampanii marketingowych zawężała grono odbiorców do mieszkańców danego kraju, jednak szybko dostrzeżono, że reklama staje się dużo skuteczniejsza w przypadku lokalnej promocji. Geotargetowanie jest niezastąpione zwłaszcza w przypadku małych biznesów działających lokalnie, które prowadzą swoja działalność na ściśle określonym obszarze. Dzięki niemu reklama wyświetlana jest wyłącznie odbiorcom z określonego rejonu geograficznego, co pozwala zmniejszyć koszty kampanii marketingowej przy jednoczesnym zwiększeniu skuteczności.

Dla kogo?

Na geotargetowaniu najwięcej zyskują właściciele mniejszych biznesów, np. kwiaciarni, warsztatów samochodowych, zakładów fryzjerskich. Ogłaszanie tego typu firm w całej Polsce jest pozbawione najmniejszego sensu, dlatego w trakcie kampanii lepiej skupić na promowaniu ich w najbliższej okolicy. Dobre wyniki takiej reklamy zawdzięczamy głównie przesyłaniu komunikatu reklamodawcy wyłącznie do tych konsumentów, którzy faktycznie mogą skorzystać z jego usług, np. do osób mieszkających w promieniu 50 km od placówki firmy.

Geotargetowanie a konsumenci

Geotargetowanie pozwala dopasować swoją ofertę do aktualnych potrzeb konsumenta i dotrzeć do niego właśnie wtedy, kiedy potrzebuje naszych usług. Tego typu reklamę można przesłać np. do grupy osób, które w przeciągu ostatnich dni odwiedzały nasz sklep lub sklep konkurencji. Promocyjna oferta być może skusi ich do zrobienia zakupów w naszej placówce. Takie odpowiadanie na potrzeby konsumentów w momencie ich wystąpienia wpływa na znaczne zwiększenie komfortu klientów, a także zwiększenie poziomu ich zadowolenia z usługi.

Optymalizowanie kampanii marketingowej pod względem lokalizacji pozwala nam także wzbudzić większą przychylność wybranej grupy konsumentów. Zawężenie reklamy do mieszkańców danego regionu pozwala jej adresatom poczuć się wyjątkowo. W ten sposób wzbudzamy w nich sympatię do marki i budujemy lojalność wobec niej.

Geotargetowanie to metoda, z której warto korzystać. Jest niezwykle przydatna zwłaszcza w momencie przeprowadzania dużej kampanii marketingowej – możemy z jej pomocą zyskać zainteresowanie tych klientów, którzy rzeczywiście poszukują naszych usług.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze