Getin Bank, wdrażając Marketing Automation, do jego obsługi wybrał system niewielkiej – zatrudniającej 30 osób – krakowskiej spółki BENHAUER. Getin Bank połączył prowadzoną działalność e-Mail Marketingową ze sprzedażą z udziałem Call Center i sprzedażą bezpośrednią prowadzoną w placówkach. W ramach projektu system SALESmanago Marketing Automation został zintegrowany z systemem CRM banku. Z badań przeprowadzonych przez Nuclear Research wynika, że prawidłowa synchronizacja Marketing Automation i e-Mail Marketingu z systemem CRM może przynieść wzrost ROI z wdrożenia CRM o 14,5 %. Wg firmy analitycznej Focus Research, Marketing Automation w ciągu ostatnich 5 lat stał się najdynamiczniej rosnącym segmentem oprogramowania klasy CRM. Wg ostatnich badań, ponad 25% firm z listy Fortune 500 stosuje już Marketing Automation. Pośród klientów SALESmanago są nie tylko Getin Bank, ale również Rainbow Tours, Audioteka, Jean Louis David, Sizeer, Timberland, GoldenLine i setki mniejszych firm. Twórcy SALESmanago, który funkcjonuje na rynku od zeszłego roku, planują uzyskać z niego w tym roku przychód na poziomie 3 mln zł. – Oferujemy zaawansowany system B2B, trudny nie tylko do odtworzenia, ale również trudny w sprzedaży – przyznaje Grzegorz Błażewicz, założyciel i prezes zarządu firmy Benhauer. – Dlatego staramy się sprzedawać go za pomocą prostej historii o tym, jak taki system zmienia status marketera w firmie. Wg. badania Adobe profesja marketera jest zaliczana do najmniej wartościowych zawodów na świecie. System do Automatyzacji Marketingu to zmienia – twierdzi Błażewicz. Pomysłem na zmianę funkcji marketera ma być ścisła współpraca z działem sprzedaży, włączenie w edukację potencjalnych klientów, jak również tworzenie trwałych działających procesów marketingowych, które budują wartość przedsiębiorstwa. Jak pozyskać tak dużego klienta jak Getin Bank? Grzegorz Błażewicz odpowiada: – Skontaktowaliśmy się z bankiem bezpośrednio. Przedstawiliśmy naszą ofertę. Pomogła nie tylko historia, którą opowiadamy, ale również prosty nieskomplikowany model sprzedaży. Wyzwaniem było przede wszystkim przetarcie szlaku w strukturze korporacji. Zwykle umowy, które podpisujemy, mają 2 strony. Ta miała ich kilkadziesiąt. Negocjacje i rozkręcenie współpracy zajęły w sumie kilka miesięcy. Wdrożenie było już „tylko” realizacją zaplanowanego wcześniej projektu. Trzeba jednak przyznać, ze ekipa z Getin Banku – zarówno marketing, jak i IT – cechuje się dynamiką znacznie powyżej średniej w tego typu organizacjach. To spowodowało, że pracuje się bardzo przyjemnie – kwituje prezes BENHAUER Sp. z o.o. Sp.K.

Zobacz również