Aktualności

Grupa IKEA uzyskała dochód 31,9 miliardów euro

proseed-30-wzrost-zaufanie-Photo-K

To był kolejny bardzo dobry rok finansowy dla Grupy IKEA. Staływzrost realizowany jest dzięki wzmocnieniu podstawowej działalności w istniejących sklepach, ale także wychodzeniu naprzeciw oczekiwań konsumentów w zakresie m.in. nowych kanałów sprzedaży. Ponadto firma w minionym roku zwiększyła inwestycje w odnawialne źródła energii i produkty dla zrównoważonego życia w domu, w tym oświetlenie
w technologii LED.

Działania w zakresie zmian klimatycznych są motorem innowacji i okazją, aby nasz biznes umożliwiał klientom jeszcze bardziej zrównoważone życie w domu – mówi Peter Agnefjäll, CEO Grupy IKEA. Jestem dumny, że w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 90 milionów żarówek i lamp LED, które nie tylko umożliwiły milionom gospodarstw domowych oszczędność w budżecie, ale również przyniosły znaczną oszczędność energii w skali globalnej – kontynuuje Peter Agnefjäll.

Wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA wyniosła 2,65 miliarda euro, co oznacza również dwucyfrowy wzrost, o 12% r/r.

To był bardzo dobry rok dla naszej firmy na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest IKEA. W Polsce odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży i ponad 24 mln wizyt w naszych sklepach. Otworzyliśmy również nowy sklep w Bydgoszczy. Cieszę się, że coraz więcej Polaków wspólnie z nami spełnia swoje marzenia o pięknym, funkcjonalnym i wygodnym domu – mówi Evelyn Higler, CEO IKEA Retail w Polsce.

W zeszłym roku zrealizowaliśmy kilka ważnych przedsięwzięć w ramach strategii People & Planet Positive i mamy dalsze, ambitne plany rozwoju, które przyczynią się do pozytywnych zmian w środowisku i otaczającym nas społeczeństwie. Dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii już za kilka miesięcy osiągniemy w Polsce całkowitą niezależność energetyczną. Będziemy kolejnym krajem po Skandynawii, który osiągnie ten cel – to dla nas duże wyróżnienie – dodaje Evelyn Higler.

Grupa IKEA dzieli się także dobrymi wynikami ze swoimi pracownikami. Jako wyraz uznania za ich wkład w realizację celów biznesowych, IKEA w trakcie minionego roku finansowego przekazała kolejne 105 milionów euro na program lojalnościowy TACK!. W sumie na ten cel przeznaczono już 305 mln euro.

Kończący się rok jest także szczególny pod kątem zmian klimatycznych. Grupa IKEA jest partnerem tegorocznego szczytu klimatycznego COP-21. Ponadto, razem z IKEA Foundation, przekazała 1 miliard euro na wsparcie działań na rzecz przyspieszenia transformacji do gospodarki niskoemisyjnej oraz pomocy społecznościom najbardziej dotkniętym przez zmiany klimatyczne.

Obecnie Grupa IKEA posiada 328 sklepów w 28 krajach.

Pełen raport, podsumowujący miniony rok finansowy Grupy IKEA, dostępny jest pod adresem: IKEA.pl/YS.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA

Komentarze