Aktualności Startupy

Hotprice.pl: "Odwracamy do góry nogami ideę zakupów grupowych"

hotprice_logo_200

Oferta platformy skierowana jest z jednej strony do marketerów i właścicieli sieci sklepów (w tym internetowych), a z drugiej – do “klienta masowego”. Podstawą działania Hotprice.pl będzie kojarzenie konsumentów zainteresowanych zakupem produktów lub usług, z aktualną ofertą promocyjną partnerów serwisu, z wykorzystaniem tzw. kuponów wartościowych (kuponów rabatowych o konkretnej wartości).

Co odróżnia Hotprice.pl od serwisów zakupowych? – Zależy nam też by odwrócić “tradycyjną kolej rzeczy”. W zakupach grupowych to “kupon wywołuje potrzebę”. W Hotprice chcemy, by “potrzeba szukała kuponu”. Na platformie będzie wiele długotrwających ofert z rozmaitych kategorii produktowych, a klient będzie przychodził i dobierał sobie kupony na to co i tak za chwilę chciałby mieć w koszyku, bo planuje jakiś konkretny zakup – mówi Michał Samojlik, jeden z głównych udziałowców Hotprice.

Twórcy Hotprice.pl prognozują, że do końca 2011 r. konsumenci będą mogli wybierać spośród 2000 produktów i usług firm (lub marek).

Platforma Hotprice.pl jest wspólnym przedsięwzięciem agencji interaktywnej Autentika oraz Grupy E-Budownictwo.pl. Głównymi udziałowcami Hotprice.pl są: Michał Samojlik oraz Ewa Kalicka. Trzecim udziałowcem jest inwestor prywatny Paweł Stomma.

O szczegóły projektu rozmawiamy z Ewą Kalicką, prezes zarządu Hotprice oraz współwłaścicielką i członkiem zarządu Grupy E-Budownictwo.pl. 

Jak długo trwała realizacja projektu?

Niemal 4 miesiące. Poszło nadzwyczaj sprawnie i udało nam się nieco wyprzedzić harmonogram. Dzięki temu kończymy pracę nad API i narzędziem do sprzedaży pojedynczych produktów partnerów, którzy sami nie posiadają dystrybucji. W kolejce czeka jeszcze kilka funkcjonalności, które chcielibyśmy zrealizować do końca tego roku.

W jaki sposób chcecie przebić się na rynku i odróżnić od zakupów grupowych? Duży budżet na marketing?

Myśląc o Hotprice bylismy pewni, że pomimo różnic dla nas oczywistych, zostaniemy postawieni w jednym rzędzie z zakupami grupowymi. Zabezpieczyliśmy więc budżet na działania marketingowe. Duży może nie jest, ale za to zamierzamy go spożytkować w efektywny sposób. Nie zawsze liczy się liczba zer, a często przeważa przemyślana strategia promocji.

W jaki sposób API ma być wykorzystywane przez partnerów? 

Ma umożliwiać realizację naszego kuponu w dowolnym koszyku online. Każda firma, która sprzedaje cokolwiek w internecie będzie mieć możliwość szybkiego wpięcia się do Hotprice i wystawienia swojej oferty. Rozmowy z pierwszymi zainteresowanymi partnerami trwają.

Dowiedzieć się o kuponie i nabyć go użytkownik może tylko za pośrednictwem strony Hotprice?

Tak, tylko w ten sposób. Być może w przyszłości wprowadzimy także dodatkowe “formaty” współpracy z partnerami i będziemy wspólnie przeprowadzać także akcje promocyjne “in-store” w ich sieciach, ale na razie, w przewidywalnej przyszłości, koncentrować się zamierzamy na budowaniu siły serwisu online.

Na czym zarabia Hotprice?

Hotprice zarabia w dwóch modelach płatności. Pierwsza jest to kupon płatny (koszty pokrywa konsument, który kupuje kupon rabatowy) oraz kupon bezpłatny (Hotprice pobiera flat fee od kampanii). Przykład (kupon płatny): Kupon o wartości 23950 zł na zakup nowego Peugeota 207. Klient kupuje ten kupon za 1000 zł, idzie z nim do salonu i kupuje auto ze zniżką 23950 zł. Jego zysk to 22950 zł (23950zł -1000 zł). Zarobek Hotprice to 1000 zł. Przykład (kupon bezpłatny). Kupon o wartości 200 zł na zakup projekty domu jednorodzinnego w portalu e-projekty.pl. Klient pobiera kupon za darmo. Hotprice pobiera flat flee od kampanii.

Jak wygląda obecnie zainteresowanie ofertodawców serwisem?

Jest bardzo duże. Dzięki temu już w momencie startu możemy się pochwalić długą listą marek obecnych w serwisie, uporządkowaną w pięć kategorii tematycznych: Elektronika, Motoryzacja, Hobby, Dom i ogród, Moda i uroda. Te marki to m.in. Regina Fashion, Livia Corsetti, Monella Fashion, Ironica, Smash, IRiver, Mirror Design, Velux, DRE, Invado, Porta, Bramy Wiśniowski, ACV, Royal Canin, Eukanuba, BMW, Peugeot. Oczywiście cały czas trwają rozmowy z kolejnymi partnerami, będące już w finalnej fazie. 

Komentarze