Aktualności

IAB: kasa, fura i komóra rządzą w reklamie online

mcbook

W porównaniu do pierwszego półrocza zeszłego roku w sektorach produktowych zauważalne są największe wzrosty w wydatkach na reklamę produktową: chemii gospodarczej (produkty do użytku domowego), farmaceutyków oraz odzieży. Wszystkie te kategorie zwiększyły nakłady o ponad 60% więcej niż w pierwszym półroczu 2010. Duży wzrost zanotowały także wydatki na handel.

Reklama w sieci wedlug branż. Źródło: IAB AdEx
Reklama w sieci wedlug branż. Źródło: IAB AdEx

Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, wartość polskiego rynku reklamy online w I półroczu 2011 wyniosła 942 mln złotych – o 201 mln więcej, niż rok wcześniej. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna – 40%, SEM – 34%, ogłoszenia (18%) oraz e-mail (7%). Najszybciej rozwija się reklama wideo – 66% rok do roku.

Komentarze