Aktualności

IAB: nowe standardy reklamy display

iab_small

Dokument obowiązuje członków IAB, ale – skoro należą do niej wszyscy najwięksi wydawcy – de facto staje się wytyczną dla całego rynku reklamy internetowej w Polsce. Warto zauważyć, że ideą nie jest wprowadzanie restrykcyjnych standardów, lecz uporządkowanie sytuacji na tym dynamicznym rynku.

Standard określa m.in. minimalne i maksymalne wagi – wydawca powinien w swojej specyfikacji określić, że przyjmuje do emisji kreacje o maksymalnej wadze 40 kB lub 60 kB (w zależności od formatu) lub większej. Wydawca nie może wymagać od reklamodawcy przygotowania kreacji o wadze mniejszej niż określa to standard (dotyczy formatów opisanych w standardzie).

Podobnie jest z rozmiarami reklamy – wydawca musi przyjąć do emisji np. expand billboard rozwijany do 300px. Jeżeli zechce, może przyjąć kreację rozwijaną do większego rozmiaru, ale nie może wymagać mniejszego rozmiaru.

Podmioty zainteresowane dołączeniem się do Standardów mają czas do końca roku na dostosowanie. 1 stycznia ruszy także system przyznawania certyfikacji Standardów.

Szczegóły: prezentacja (0,6 MB) dotycząca nowego standardu oraz sam dokument (1MB).

Komentarze