Aktualności Biznes

iBILLBOARD: debiut w Polsce i Turcji, w Czechach i na Węgrzech

Marta_Lech-Maciejewska

Platforma iBILLBOARD została stworzona i będzie zarządzana przez spółkę Internet BillBoard, której pakiet kontrolny należy do niemieckiego holdingu Ballroom International inwestującego wraz z funduszem Enterprise Investors w spółki reklamy online w Europie Środkowo-Wschodniej.

Platforma jest uruchamiana także na rynku tureckim, a w ciągu kilkunastu tygodni zadebiutuje także w Czechach i na Węgrzech. Docelowo ma funkcjonować w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Do projektu ze swoją powierzchnią reklamową przystąpiły już na starcie największe sieci reklamowe w Polsce a także m.in. jeden z czołowych portali. Na razie toczą się rozmowy i ich nazwy poznamy za kilka dni.

Głównym celem platformy iBILLBOARD jest zautomatyzowanie i tym samym uproszczenie zarówno sprzedaży, jak i zakupu powierzchni reklamowej. Platforma iBILLBOARD będzie działać przede wszystkim w modelu RTB – Real Time Bidding, polegającym na dokonywaniu transakcji kupna-sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu aukcyjnym odbywającym się w czasie rzeczywistym.

Polskim biurem iBILLBOARD, na stanowisku Brand Managera, pokieruje Marta Lech-Maciejewska, której powierzono rozwój platformy na naszym rynku. Wcześniej pracowała jako Account Manager w ARBOinteractive oraz na takim samym stanowisku w sieci reklamy behawioralnej Behavia.

Oferta iBILLBOARD kierowana jest do 3 grup partnerów: domów mediowych, marketerów, oraz wydawców. Z punktu widzenia domów mediowych iBILLBOARD to możliwość przeglądu dostępnych na rynku powierzchni reklamowych i łatwej identyfikacji pozostałych na rynku zasobów, zniżki od wydawców uzależnione od wolumenu, a także oszczędności na kosztach operacyjnych. Dla reklamodawców (zarówno dużych, jak i małych) to szansa m.in. na niższe koszty zakupu i łatwiejszy sposób dokonywania tych zakupów oraz łatwe i intuicyjne definiowanie ustawień kampanii. Wydawcy z kolei dzięki iBILLBOARD uzyskują narzędzia dodatkowej sprzedaży swojej powierzchni reklamowej i dzięki temu możliwości poprawy zyskowności.

Komentarze