Aktualności

Idee: 7 mln $ na CRM przyszłości

futuresimple_med

O polsko-izraelskim startupie, z siedzibą w Chicago i działem badań i rozwoju w Krakowie, znów jest głośno – a to za sprawą drugiej rundy finansowania w wysokości 6,8 mln dolarów. W lutym 2011 roku syndykat inwestorów i aniołów biznesu z Chicago zainwestował w zespół 1,1 mln dolarów. Firma dobrze wykorzystała te pieniądze, czego dowodem jest choćby druga runda wsparcia finansowego.

Future Simple powstało w roku 2009. Tworzy proste i intuicyjne oprogramowanie B2B dla małych i średnich firm. W portfolio jest Base (wcześniej PipeJump) – CRM, aplikacja do monitorowania sprzedaży (od 2009 roku) oraz Quote-Base – narzędzie do wycen i przygotowania ofert online oraz do pracy grupowej podczas ich tworzenia (od 2010 roku).

Bart Kiszala. Współzałożyciel Future Simple.
Bart Kiszala. Współzałożyciel Future Simple.

Założycielski trzon zespołu to czwórka Polaków, współtwórców Applicake: Bart Kiszala (obecnie wiceprezes ds. produktów), Paweł Niżnik (obecnie dyrektor techniczny), Ela Madej, Agata Mazur oraz Izraelczyk – Uzi Smilovici (obecnie prezes firmy, wcześniej założyciel i szef agencji interaktywnej Netcraft).

W pierwszej rundzie finansowania uczestniczył fundusze VC OCA Ventures z udziałem I2A Fund oraz aniołów biznesu. Finansowanie przeznaczono na rozwój zespołu, zarówno na poziomie kadry zarządzającej, jak i programistów, marketing istniejących produktów oraz rozwój kolejnych.

Uzi Smilovici. Współzałożyciel Future Simple, obecnie prezes firmy.
Uzi Smilovici. Współzałożyciel Future Simple, obecnie prezes firmy.

– Pierwsza runda finansowania pozwoliła zwiększyć nasz potencjał – mówi Uzi Shmilovici. – Stało się to dzięki rozwojowi produktu i zwiększeniu bazy użytkowników. Zrobiliśmy ogromny postęp, wprowadzając natywne aplikacje na urządzenia mobilne i osiągając wysokie notowania w sklepach z aplikacjami (np. numer 1 dla CRM w Android Marketplace). I oto Base jest gotowy na agresywną ekspansję. Od listopada 2011 nasza baza klientów wzrasta wykładniczo – to wzrost organiczny dzięki rekomendacjom, publikacjom, pozycjonowaniu i sklepom z aplikacjami.

– Liczba kont użytkowników w systemie między pierwszą a drugą rundą finansowania wzrosła o kilka tysięcy procent – dodaje Kiszala. – Stało się tak dzięki znacznemu ulepszeniu produktów i wprowadzenia wersji na urządzenia mobilne.

– Kiedy więc inwestorzy rozglądali się za „kolejną gwiazdą oprogramowania dla firm”, pojawiliśmy się jako wiodący kandydat – podsumowuje Shmilovici.

– Inwestycja dała nam możliwość powiększenia zespołu i stworzenia jeszcze większej wartości dla użytkowników. Pomiędzy rundami finansowania firma znacząco się rozrosła – mówi Bart Kiszala. – Zainwestowaliśmy głównie w budowanie najlepszego technologicznego zespołu w Polsce. Jesteśmy firmą produktową i dlatego tak istotna jest praca tylko z najlepszymi ludźmi. Pozwoli nam to na zrealizowanie wizji – zbudowanie CRM-u nowej generacji. W drugiej rundzie finansowania (maj 2012 roku) głównym udziałowcem został fundusz Index Ventures (m.in Dropbox, Skype, SoundCloud, Chartbeat). Obok niego w finansowaniu uczestniczą Social + Capital Partnership oraz poprzedni inwestorzy. Inwestycja zamknęła się w kwocie 6,8 mln dolarów.

Bernard Dallé. Partner w funduszu Index Ventures.
Bernard Dallé. Partner w funduszu Index Ventures.

Index Ventures aktywnie poszukiwał firmy oferującej konkretne rozwiązanie pod wpływem informacji zebranych od wspieranych już przedsiębiorstw. – Poszukiwaliśmy rozwiązania CRM nowej generacji, bo wiele firm z naszego portfolio sygnalizowało, że nie są zbyt zadowolone z tego, co jest obecnie dostępne na rynku – mówi Bernard Dallé, partner funduszu. – Przez „rozwiązanie nowej generacji” rozumiemy narzędzie bardziej przyjazne dla użytkownika, dostępne dla urządzeń mobilnych i zintegrowane z sieciami społecznościowymi. Zetknęliśmy się z Future Simple i byliśmy pod wielkim wrażeniem zarówno wizji produktu, funkcjonowania firmy, jak i zaangażowania twórców – Uziego, Barta i Pawła. To są największe wartości firmy, które skłoniły nas do inwestycji.

Marcin Bunsch i Przemek Owczarek,  członkowie zespołu Future Simple.
Marcin Bunsch i Przemek Owczarek, członkowie zespołu Future Simple.

Program, o którym Dallé mówi „CRM nowej generacji”, to Base, przeznaczony dla menedżerów w małych firmach. Program dostępny jest w chmurze jako SaaS, ma rozbudowane API – łatwo wpina się w inne systemy sprzedaży. Łączy funkcje CRM (monitorowanie sprzedaży oraz statusu transakcji; praca grupowa; zarządzanie zadaniami, przypomnieniami i powiadomieniami oraz tworzenie bazy klientów z historią kontaktów i zadań) z prostotą i efektywnością. Przejrzysta struktura, oszczędna grafika i czytelny podział funkcjonalności tworzą przyjazne środowisko pracy.

Użytkownicy podkreślają, że zamiast tracić czas na rozpracowanie zasad działania CRM, można od razu przystąpić do efektywnej pracy. „Base zwiększa naszą wydajność” – taka recenzja pojawia się wśród klientów najczęściej. Cena dla jednego użytkownika: do 150 transakcji nieodpłatny, powyżej 150 transakcji $15/mc, z automatyzacją $45/mc, do tego aplikacja mobilna (iOS, Android) dostępna jest nieodpłatnie.

Przyszłość Future Simple określana jest bardzo prosto – zwiększenie możliwości skalowania biznesu poprzez rozbudowanie zespołu i działania marketingowe zwiększające świadomość marki wśród klientów. – Finansowanie zostanie wykorzystane w głównej mierze do zatrudnienia kolejnych programistów (Ruby, technologie mobilne) – mówi Kiszala. – Pozyskane pieniądze wykorzystamy również na marketing oraz promocję produktu w środowisku MSP.


– Jako inwestorzy skupiamy się na bardzo ambitnych przedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać firmy o znaczeniu międzynarodowym. Bardzo cieszymy się na współpracę z zespołem Future Simple, ponieważ pozwoli to nam pomóc spełnić ich ambicje – dodaje Dallé.

Komentarze