InPost podpisał porozumienie z Repsol Italy - operatorem stacji paliw działającym w 29 krajach. Współpraca obejmuje instalację Paczkomatów® InPost na stacjach Repsol we Włoszech, zapewniając jednocześnie mieszkańcom mniejszych miejscowości możliwość odbioru paczek w trybie 24/7. Paczkomaty® InPost działają już w głównych miastach na Półwyspie Apenińskim, a do końca 2015 roku sieć obejmie 1000 automatycznych terminali. Z początkiem 2014 roku InPost zintensyfikował działania związane z rozwojem sieci Paczkomatów® we Włoszech, finalizując strategiczne porozumienie z TNT Express Italy. Firma TNT jest odpowiedzialna za obsługę logistyczną terminali InPost. W połowie lutego InPost nawiązał także współpracę z Banzai, największą włoską platformą e-commerce. Dynamiczna ekspansja Paczkomatów® InPost jest odpowiedzią na szybki wzrost wartości e-handlu na Półwyspie Apenińskim. Prognoza dynamiki sprzedaży internetowej na koniec 2014 roku wynosi ok. 17%, a poziom obrotów szacowany jest na ok. 13,2 miliarda euro. Rok 2013 zakończył się także wzrostem wartości rynku m-commerce, który sięgnął 637 milionów euro, a oczekiwany wzrost w 2014 roku ma wynieść 85% - oznacza to, że spodziewana wartość tego kanału przekroczy miliard euro. Współpraca z Repsol jest kolejnym elementem budowania przewagi strategicznej InPost we Włoszech. - We wszystkich krajach Paczkomaty® InPost doskonale sprawdzają się na stacjach paliw, które charakteryzują się dużym natężeniu ruchu, łatwą i najczęściej całodobową dostępnością. To lokalizacje idealnie odpowiadające najważniejszym atutom naszych maszyn. Współpraca z Repsol Italy, globalnym liderem branży naftowej, to dla nas ważny krok dla dalszego poszerzania sieci we Włoszech. Mamy nadzieję, że obecność Paczkomatów InPost w mniejszych włoskich miejscowościach będzie przyjęta przez e-konsumentów z równym entuzjazmem, jak w głównych miastach – mówi Stefano Moni, dyrektor zarządzający InPost Italy. Paczkomaty® InPost to największa na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie. Urządzenia „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Malezję, Czechy, a także: Arabię Saudyjską, Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów®. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Zobacz również