Anthony Svirskis, z pochodzenia Australijczyk, wiele lat mieszkający w Londynie, 5 lat temu przyjechał do Polski i zaczął pracować jako nauczyciel angielskiego. Przebywając w środowisku obcokrajowców, którzy zdecydowali się na pobyt w Krakowie i w związku z tym poszukiwali mieszkań, szybko odkrył rynkową niszę, która pozwoliła mu rozwinąć własną działalność gospodarczą. Pierwszą spółką stworzoną przez Svirskisa była firma zajmująca się wyposażeniem wnętrz, przygotowująca mieszkania głównie dla cudzoziemców mieszkających w Krakowie. Inwestycja wyniosła około 5 tys. zł, uruchomił stronę internetową i nawiązał współpracę z agencjami nieruchomości w Krakowie. W ciągu pierwszych 12 miesięcy działalności przychody firmy przekroczyły 2 miliony złotych. Kryzys, który dotknął branżę nieruchomości spowodował, że usługi, choć wciąż atrakcyjne dla klientów zagranicznych, nie były równie konkurencyjne dla nabywców z Polski. Dlatego postanowił urozmaicić ofertę. Uruchomienie sklepu internetowego z designerskimi meblami było połączeniem kilku pomysłów. Inspiracja przyszła z analizy rynku w Australii i Wielkiej Brytanii, gdzie firmy zajmujące się handlem stylizowanymi meblami rozwijają się bardzo dynamicznie. Kolejnym impulsem było szybkie tempo rozwoju branży budowlanej w Polsce. Wielu młodych Polaków chce kupić mieszkanie i je urządzić. Na polskim rynku dostępne są meble z dwóch skrajnych poziomów cenowych. Tanie, np. z Ikei, na które jednak moda zaczyna przemijać. Drugie to ekskluzywne, np. importowane z Włoch, z powodu wysokiej ceny są poza zasięgiem ludzi w wieku 25-40 lat. Dlatego rynek mebli ze średniej półki cenowej ma obecnie ogromny potencjał rozwoju. W modelu biznesowym Bynaked.pl nie ma sprzedaży hurtowej ani pośredników detalicznych, co pozwala skrócić czas dostawy towaru do klienta oraz znacznie obniżyć ceny. Oszczędności wynoszą od 30 do 50%. Zamówienia realizowane są co dwa tygodnie. Ponadto, wszystkie zlecenia dostosowane są do życzeń klienta, co oznacza, że może on zaproponować kolor lub materiał, którego nie ma w ofercie, możliwe są też drobne modyfikacje. Innowacyjny model biznesowy Bynaked.pl pozwala również z dnia na dzień dostosowywać ceny do obowiązującego w danej chwili kursu walut. Atutem są także oszczędności na inwestycjach kapitałowych. Dzięki temu możliwa jest znacząca redukcja cen. Nazwa Bynaked została wybrana z kilku przyczyn. Po pierwsze, model biznesowy zakłada, że firma jest „naga”, czyli transparentna, przejrzysta, dąży do maksymalnej oszczędności kosztów, nie ponosi nakładów na reklamę i katalogi, a także ogranicza do minimum łańcuch dostaw, który składa się z trzech elementów (producent – firma dostawcza – klient). Po drugie, nazwa Bynaked jest intrygująca i tajemnicza, dobrze sprawdza się w systemach wyszukiwania Google, Google Adwords i NCO, ludzie ją zapamiętują. Serwis Bynaked.pl jest nie tylko sklepem meblarskim online, ale też wskazuje aktualne trendy, trzyma rękę na pulsie i jest na bieżąco z modą. Oprócz dokładnych opisów mebli, sklep wyposażony zostanie w zdjęcia oraz filmy wideo, obrazujące w jaki sposób można wykorzystać produkty z oferty Bynaked.

Zobacz również