W ramach globalnej kampanii reklamowej gry "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" CD Projekt RED S.A. umieścił w App Store interaktywny komiks, jakiego jeszcze nie było. Jego twórcami są Darek Zieliński (koncepcja i egzekucja) oraz Grzegorz Machniewski (oprogramowanie aplikacji) z nowo powstałego studia Can Explode. Swój projekt zrealizowali, przy współpracy z CDP RED, na podstawie tradycyjnych, wiedźmińskich komiksów, przenosząc je w nowatorskiej formie na iPhone’y i iPady. Dzięki interaktywnej aplikacji czytanie komiksu przypomina grę wymagającą od użytkownika prostych czynności i zaangażowania. Czytelnik oprócz "przewracania kartek" ma możliwość kierowania niektórymi elementami komiksu, może np. rozwiązać gorset tajemniczej niewiasty. Projekt powstał w oparciu o silnik Unity, dzięki któremu komiks, a w przyszłości kolejnego jego części, może być wydany w wersji przeglądarkowej na Androida, PC bądź Maca. Za jego pomocą twórcy planują zrealizować dłuższe opowieści, wzbogacone o jeszcze ciekawsze i bardziej angażujące formy interaktywne. Autorzy pracowali nad komiksem 3 miesiące, napędzani chęcią zrobienia czegoś świeżego i na najwyższym poziomie. – Inspirowani MGS Digital Graphic Novel, prekursorem w dziedzinie interaktywnych komiksów, chcieliśmy wyznaczyć nowy kierunek rozwoju interaktywnych publikacji – mówi Zieliński. Realizacja projektu objęła przede wszystkim opracowanie frameworku aplikacji i przygotowanie spójnej koncepcji na opowiedzenie historii przedstawionej w papierowej wersji komiksu. Nadrzędnym celem było maksymalne wykorzystanie możliwości iPhone’a i iPada do opowiedzenia znanej historii w sposób nowatorski i wciągający. Produkt jest nieodpłatnie dostępny w AppStore w angielskiej wersji językowej.

Zobacz również