Aktualności

Już ponad 1200 sklepów w akcji Dzień Darmowej Dostawy

dzien-darmowej-dostawy

Ponad 1200 sklepów zgłosiło się w ciągu zaledwie dwóch tygodni do akcji Dzień Darmowej Dostawy 2014. Zapisy potrwają do 28 listopada. W tym roku internetowe święto przypada na wtorek 2 grudnia. Będzie to już piąta edycja tego wydarzenia organizowanego przez serwis eKomercyjnie.pl. Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby osób do robienia zakupów w sieci.

Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się we wtorek 2 grudnia 2014. W tym dniu w godzinach od 00:01 do 23:59 klienci zrobią zakupy online szybko, wygodnie i bez ponoszenia kosztów przesyłki. Od uruchomienia zapisów na oficjalnej stronie akcji www.dziendarmowejdostawy.pl jest już ponad 1200 sklepów i każdego dnia dołączają kolejne.

Jak zgłosić e-sklep?

Sklepy internetowe, które są zainteresowane udziałem, na stronie akcji znajdą formularz zgłoszeniowy oraz regulamin. Następnie powinny wypełnić ankietę na temat m.in. dostępnych sposobów dostawy, płatności czy zabezpieczenia strony certyfikatem SSL. Po pozytywnej weryfikacji organizator umieści wpis sklepu wraz z logotypem i ofertą na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl w wybranej kategorii asortymentowej.

E-sklepy powinny się odpowiednio przygotować do Dnia Darmowej Dostawy. Już teraz warto  uwzględnić wzmożony ruch w tym dniu, zaplanować zwiększone siły do obsługi złożonych zamówień, upewnić się, iż magazyn jest zatowarowany oraz czy wystarczy materiałów do pakowania. Dobrym pomysłem jest również ustalenie z firmą spedycyjną większej liczby nadawanych przesyłek, aby zostały dostarczone do klientów na czas.

Zaprezentuj się klientom już teraz

Udział w akcji Dzień Darmowej Dostawy jest bezpłatny. Jak mówi inicjator i organizator akcji, Krzysztof Bartnik, zachęcenie jak największej liczby sklepów do udziału w akcji, a następnie klientów do robienia w nich zakupów, to inicjatywa, która ma wspomagać rozwój handlu internetowego w Polsce.

Krzysztof Bartnik podkreśla także, że im wcześniejsze zgłoszenie do akcji, tym większe korzyści i więcej darmowych kliknięć. – Każdy dzień obecności sklepu w akcji to szansa na dotarcie do nowych klientów oraz pozyskanie lojalności dotychczasowych. Warto pamiętać także o tym, że Polacy coraz lepiej kojarzą Dzień Darmowej Dostawy i już od połowy listopada są bardzo aktywni, co odnotowujemy w naszych statystykach – dodaje. W ten sposób sklepy, które już widnieją na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl, mogą promować swoją markę i docierać do klientów z ofertą.

Dzień Darmowej Dostawy to także święto firm świadczących usługi dla branży e-commerce, bez udziału których nie mogłoby ono sprawnie przebiegać. – Dzięki zaangażowaniu wielu partnerów działających na rzecz sektora e-commerce nasza akcja zyskuje coraz większy zasięg, a co najważniejsze jednoczy całą branżę – podsumowuje Krzysztof Bartnik.

Z tego właśnie powodu akcję Dzień Darmowej Dostawy wspierają firmy świadczące usługi dla branży e-commerce. Partnerami premium Dnia Darmowej Dostawy są firmy: Furgonetka.pl, KodyRabatowe.pl, ING Bank Śląski, InPost Paczkomaty, Shoplo.com, Przelewy24.pl, RAJAPACK. Partnerami akcji są: Fatpak wypełniacze przesyłek, GetResponse, Freshmail, platforma iStore.pl, Comarch ERP E-sklep, mBank mTransfer, Brand24, pakamera.pl, Go.pl. Rolę partnerów medialnych pełnią zaś: Grupa Wirtualna Polska, portal o2.pl, blog Jak oszczędzać pieniądze?, Kurierem.pl, Wszystko.pl, eKomercyjnie.pl, Lawenda Public Relations.

Perspektywy rynku e-commerce

Zgodnie z danymi firmy badawczej PMR sprzedaż internetowa jest kanałem handlu detalicznego, który w Polsce co roku stabilnie zwiększa swoją wartość. Najnowszy raport PMR „Handel internetowy w Polsce 2014. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2014-2019” wskazuje, że prognozy dla tego rynku są bardzo obiecujące i przewidują podwojenie jego wartości w ciągu pięciu lat. Wg PMR na koniec bieżącego roku wartość rynku osiągnie ponad 27 mld zł. Nie jest on też podatny na negatywne informacje o kondycji gospodarki czy konsumpcji indywidualnej.

Głównym pozytywnym trendem w e-handlu są zmiany w zakresie technologii informatycznej oraz przyzwyczajeń konsumentów, które sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba osób stale korzystających z internetu i dokonujących zakupów w tym kanale sprzedaży.

Zmiany w przepisach konsumenckich

25 grudnia br. wchodzi w życie nowelizacja Ustawy o prawach konsumenta. Nowe przepisy wprowadzają zmiany korzystne zarówno dla sprzedawców, jak i dla konsumentów. Najważniejsze zagadnienia dotyczące sprzedawcy obejmują obowiązki informacyjne względem konsumenta, m.in. ponoszenie przez niego kosztów zwrotu towaru, obowiązku dostarczenia rzeczy bez wad, umieszczania pełnych informacji o produkcie i kosztach jego dostarczenia. Na stronie e-sklepu musi się również znaleźć formularz i informacje o odstąpieniu od umowy, którego termin zostaje wydłużony do 14 dni.

Komentarze