Aktualności Know How

Kickstarter: jak się dobrze sprzedać

kickstarter_med

Czynniki sukcesu: realistyczne określenie potrzeb, lekki pośpiech i wsparcie przyjaciół. Bez tego crowdfunding da Ci niewiele.

Blogerka Jeanne Pi i Ethan Mollick (profesor na University of Pennsylvania) przeanalizowali statystyki Kickstartera. Oto wnioski:

Po pierwsze – prawidłowo ustal swoje potrzeby. Jedna czwarta z zakończonych sukcesem finansowym projektów otrzymała nie więcej niż 3% ponad określony cel. Połowa zdobyła najwyżej 10% więcej, niż potrzebowała. Jeśli więc projekt osiągnie cel, to na ogół nie przekroczy o którą prosił. Zaniżenie wymagań może oznaczać, że po prostu zabraknie Ci pieniędzy. Oczywiście chciwość również nie popłaca – celowanie powyżej potrzeb zmniejsza zainteresowanie internautów.

Po drugie – nie rozciągaj okresu zbierania pieniędzy. Z danych wynika, że zebranie 10 tysięcy $ ma 35% szans powodzenia w okresie miesiąca. Wydłużenie czasu do 60 dni obniża szanse do 29%. Czyli jeśli ludzie się zainteresują projektem i chcą go wesprzeć, zrobią to praktycznie od razu, impulsywnie. Więcej czasu nie da więcej pieniędzy.

Po trzecie – wykorzystaj przyjaciół. Social media grają w crowdfundingu olbrzymią rolę. Jeśli chcesz wspomniane 10 tysięcy a masz tylko 10 znajomych na Facebooku, Twoje szanse wynoszą 9%. Setka znajomych to 20% szans powodzenia. Przy tysiącu masz już ponad 40% pewności, że dostaniesz pieniądze.

Kickstarter wyróżnia niektóre projekty. Dobre opisanie pomysłu, zdjęcia, materiały wideo zwiększają szanse na to, że pracownicy Kickstartera zainteresują się projektem i będą go promować. To daje aż 89% szans powodzenia. Bez wyróżnienia masz ich ledwie 30%.

Komentarze