Aktualności

Klienci boją się nowości

marcin_ostrowski

W maju wystartował Motoraporter.com. Serwis chce ostrzegać przed nieuczciwymi handlarzami używanych samochodów. Marcin Ostrowski (37 l.), współwłaściciel spółki Caliope, będącej właścicielem MotoRaporter, opowiada nam o śmiałych planach biznesowych i największych trudnościach.

Jaki jest Wasz pomysł na biznes?

Pomagamy klientom, którzy planują zakup auta używanego i chronimy ich przed handlarzami oszustami. W ciągu 24 godzin od zamówienia sprawdzamy na terenie całego kraju stan techniczny wskazanego auta oraz przesyłamy klientowi kompleksowy raport wraz z kilkudziesięcioma zdjęciami wysokiej jakości. MotoRaporter to ogólnopolska sieć niezależnych „terenowych” ekspertów samochodowych.

Ile osób zatrudnia firma?

Centrala – 9 osób, a w całej Polsce współpracuje z MotoRaporterem 200 ekspertów – na tym właśnie polega ten pomysł biznesowy.

Co wyróżnia Waszą firmę na tle konkurencji?

Jako jedyni faktycznie docieramy do każdej miejscowości w Polsce oraz obsługujemy klienta w ciągu 24 godzin.

Teraz, na początku prowadzenia biznesu, co jest dla Was najtrudniejsze? Na jakie problemy napotkacie?

Najtrudniejsze zadanie na początku to przełamanie bariery nieufności klientów wobec nowej usługi oraz nowej na rynku firmy. Bardzo ważne było więc dla nas komunikowanie argumentów przemawiających za wiarygodnością firmy i jej współpracowników.

Wasz największy sukces to?

Pozytywny odbiór naszej działalności przez rynek oraz nawiązanie partnerstw z dużymi serwisami internetowymi – Onet.pl oraz Regiomoto.pl. Bardzo cenimy sobie również przyjęcie w poczet członków Polskiego Związku Motorowego i Polskiej Izby Motoryzacji, co stanowi akredytację naszej działalności.

Jakie cele chcecie osiągnąć w przyszłości?

Planujemy kilka równoległych płaszczyzn rozwoju. Przede wszystkim rozwój sieci MotoRaporter w Polsce. Również szybką ekspansję z usługą MotoRaporter na tereny krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Plan biznesowy zakłada, że jeszcze w 2013 roku będzie ona działać w kolejnych dwóch krajach (poza Polską). Do roku 2016 spółka planuje być numerem jeden we wszystkich krajach CEE. Wysokość planowanej inwestycji w Polsce to 1 milion złotych, plan inwestycyjny jest już w jednej trzeciej zrealizowany, a finansowany jest z prywatnego kapitału inwestycyjnego pochodzącego od inwestorów prywatnych i instytucjonalnych z Polski i Wielkiej Brytanii. Spółka planuje osiągnąć próg rentowności (break even point) w ciągu 24 miesięcy od uruchomienia projektu w Polsce.

Oficjalny start MotoRaportera miał miejsce zaledwie kilkanaście dni temu, w maju 2013, wcześniej przez kilka miesięcy firma funkcjonowała „w wersji beta” pod marką OK-Auto.

Źródło zdjęcia w nagłówku artykułu: MotoRaporter.

Komentarze