W krakowską firmę International Coupons S.A., właściciela kodyrabatowe.pl, największego serwisu z kodami rabatowymi w Polsce, zainwestował fundusz Innovation Nest. Dzięki zaufaniu funduszu oraz prywatnych inwestorów krakowska spółka wyceniana jest na ponad 20 mln zł.
Kodyrabatowe.pl istnieją od 2010 roku. To jeden z niewielu polskich startupów, który od początku działania był zyskowny. Założyciele firmy wprowadzili atrakcyjny model rozliczeniowy z klientami a firma szybko zdobyła wystarczające wpływy, które pozwoliły na dalszy, samodzielny rozwój.
W 2013 r. na bazie sukcesu serwisu
kodyrabatowe.pl krakowscy przedsiębiorcy wykorzystując własne środki stworzyli grupę International Coupons. W jej skład w tej chwili wchodzi kilkanaście serwisów z kuponami rabatowymi na całym świecie. –
Wiosną weszliśmy na kilka kluczowych rynków w Ameryce Południowej, Azji i Afryce, gdzie z powodzeniem rozwijamy nasz model biznesowy, a nasze serwisy zyskują coraz więcej użytkowników – wyjaśnia Szymon Dobosz, CEO International Coupons.
Od kilku miesięcy spółka rozwija także aplikację mobilną
Kodyrabatowe.pl, udostępniającą aktualne promocje i unikalne kody rabatowe do największych sklepów stacjonarnych i najpopularniejszych sieci restauracji w całym kraju. Założyciele International Coupons docelowo chcą stworzyć kompleksowe narzędzie do oszczędzania - zarówno gdy kupujemy w internecie telewizor, kanapkę w osiedlowym sklepie czy bilet w kasie kinowej. -
Ponieważ dalsza ekspansja zagraniczna i szybki rozwój aplikacji mobilnej, a na tym nam zależy, wymaga sporych nakładów finansowych, postanowiliśmy znaleźć partnera inwestycyjnego, który nie tylko wesprze nas finansowo, ale co równie istotne, wspomoże nas swoimi kontaktami i wiedzą - kontynuuje Dobosz.
Lider w swojej branży
Gdy w 2010 r. startowały kodyrabatowe.pl, specjalne kody rabatowe oferowały w Polsce niemal wyłącznie duże sklepy internetowe posiadające swoje centrale w Niemczech. –
Podjęliśmy się misji edukowania polskiego rynku e-commerce, czym są kody rabatowe, dlaczego warto je wprowadzić w sklepach, ale także dlaczego warto z nich korzystać jako konsument – wspomina Szymon Dobosz.
Według szacunków serwisu w ciągu ostatnich 12 miesięcy z kodów rabatowych skorzystało około 20% polskich internautów. To zakup towarów i usług o wartości blisko 200 mln zł. Serwisy należące do grupy International Coupons są obecne w 18 krajach. W Polsce serwis
kodyrabatowe.pl jest niekwestionowanym liderem. W innych krajach serwisy grupy również zajmują pozycję lidera lub jednego z liderów w swojej dziedzinie.
Polska firma - polski fundusz
Zarząd spółki (Szymon Dobosz - CEO, Bartłomiej Tyranowski - CTO) deklaruje, że pozyskane właśnie od Innovation Nest oraz prywatnych inwestorów środki finansowe zostaną przeznaczone na rozwój w tych obszarach, które wymagają sporego kapitału i w których zwrot z inwestycji jest długoterminowy. Chodzi głównie o rozwój aplikacji mobilnej oraz rynków zagranicznych.
- Jestem bardzo podekscytowany inwestycją w International Coupons. Jest to jedna z nielicznych polskich spółek internetowych, która prowadzi swoją działalność na tak wielu rynkach zagranicznych. Do inwestycji w International Coupons przekonało nas przede wszystkim to co udało się zbudować zespołowi do tej pory (trakcja) oraz potencjał jaki stoi przed rynkiem, na którym działa spółka. E-commerce staje się bardzo ważnym kanałem sprzedaży dla wielu marek. Mobile i m-commerce daje niespotykany do tej pory zasięg działania. International Coupons znajduje się w ciekawym miejscu wpasowując się w oba trendy – mówi Marcin Szeląg, Partner w Innovation Nest
.
Dla krakowskiej spółki to pierwsza runda inwestycyjna. Większościowy pakiet nadal pozostaje w rękach założycieli firmy.