Aktualności

Landing Page – co to takiego?

Landing page to pojęcie, które powinien poznać każdy właściciel bloga, e-sklepu czy firmowej witryny. Posiadanie odrębnej, docelowej strony internetowej jest szczególnie ważne przy przeprowadzaniu dużych kampanii marketingowych, które mają wpłynąć na zbudowanie bazy do wysyłki newslettera oraz wzrost liczby potencjalnych klientów.

Landing page – zobacz sam

Landing page to docelowa strona internetowa, która wyświetlana jest użytkownikowi po jego kliknięciu w baner bądź reklamę w innej formie. Jest to pierwsza strona, którą widzi odbiorca, więc stanowi ona niejako wizytówkę naszej marki. Landing page to przydatne narzędzie, które pozwala nam zasugerować użytkownikom wykonanie konkretnej akcji, np. pozostawienie swoich danych kontaktowych do wysyłki newslettera. Strona docelowa może także przekazywać użytkownikom przydatne informacje o produkcie czy usłudze, jednak tego typu reklama powinna być dobrze wyważona w formie i odpowiednio przystosowana do upodobań wybranej grupy odbiorców.

Na samodzielną stronę docelową przekierowują m.in. linki sponsorowane z Google AdWords, a także odnośniki zawarte w newsletterach czy mailingach. Pamiętajmy, że tego typu mikrostrona jest pierwszą wizytówką naszej marki, dlatego powinna działać bez zarzutu zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Kluczowe elementy

Skuteczny landing page ma nawoływać użytkowników do spełnienia jednego celu, który należy wybrać jeszcze przed przygotowaniem mikrostrony. Tego typu celem może być zachęcenie użytkowników do zakupu reklamowanego produktu, do pozostawienia swoich danych kontaktowych bądź do pobrania pliku, który udostępniamy. By strona docelowa była efektywna, musi zawierać chwytliwy tytuł, zwrot, który ma skłonić odbiorcę do wykonania akcji oraz atrakcyjną grafikę w wysokiej jakości. Skuteczny landing page nie może jednak posiadać żadnych elementów, które mogłyby rozproszyć użytkownika i odwrócić jego uwagę od głównego celu. Tego typu mikrostrony powinny być oszczędne w formie i treści, pisane językiem korzyści, który w prosty sposób przybliży użytkownikowi zalety proponowanego przez nas działania i nakłoni go do wykonania zaplanowanej akcji.

Strona docelowa może wywrzeć kluczowy wpływ na skuteczność naszej kampanii marketingowej, ponieważ to właśnie na nią będą kierowani użytkownicy po kliknięciu w link. Niezmiernie istotne jest zatem, by landing page swoją formą odpowiednio zachęcała użytkowników do wykonania konkretnych akcji.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze