Aktualności Biznes

Lingoal – jak uzyskać 0,5 mln pobrań w 2 miesiące

brainglass

Lingoal to mobilna przeglądarka internetowa z zaawansowanymi funkcjami do nauki angielskiego, którą w ciągu pierwszych 2 miesięcy pobrało ponad 0,5 mln użytkowników. Producentem aplikacji jest Brainglass – firma, która ma w portfolio kilka aplikacji edukacyjnych, jak np. Read4English.
Na nasze pytania związane z Lingoal odpowiedział Niss Jonass Carlsson, CEO Brainglass.

Jak zbudować aplikację, która szybko zdobędzie wielu użytkowników?

Najważniejsze to stworzyć aplikację, która zaoferuje coś unikatowego i będzie w stanie zaangażować użytkowników. Lingoal integruje naukę języka angielskiego z zainteresowaniami użytkowników – przeglądając interesujące go strony użytkownik może jednocześnie poprawiać umiejętności językowe.

To wystarczy?

Warto też zwrócić uwagę na oceny i opinie użytkowników. Są one kluczowe dla osiągnięcia wysokiej liczby pobrań aplikacji. Większość użytkowników sprawdza oceny i czyta recenzje, wierząc im bardziej niż głównemu opisowi aplikacji. Ważne jest, aby przypomnieć użytkownikowi, aby ocenił aplikację po pewnym czasie jej użytkowania.

Jak promowaliście Lingoal?

Naszą główną strategią jest zaangażowanie lokalnych specjalistów PR, którzy rozumieją specyficzne potrzeby rynku, a także zapewniają nam możliwość komunikacji z użytkownikami i mediami w ich ojczystym języku. Realizujemy tą strategię dla wybranych, strategicznych dla nas rynków, w tym w Polsce.

Ile osób zdecydowało się na płatną wersję aplikacji?

Przyjmuje się, że jeśli wskaźnik konwersji darmowych użytkowników na płatnych wynosi 4-5 procent, to już można mówić o dużym sukcesie. W przypadku naszej aplikacji nie chcę na razie ujawniać tego wskaźnika. Większość użytkowników, którzy decydują się na zakup wersji premium Lingoal, pochodzi z Polski.

 

Przeglądając anglojęzyczne strony w Lingoal można dotknąć każde nieznane słówko, żeby zobaczyć jego tłumaczenie, posłuchać wymowy i zapisać do modułu ćwiczeń. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach z systemem iOS w wersji darmowej oraz płatnej (4,99 euro za miesiąc, 9,99 euro za pół roku lub 29,99 euro za rok.)

Komentarze