Na czym to polega? Linkowanie wewnętrzne określa działania związane z usprawnieniem poruszania się po naszej stronie www poprzez umieszczanie w jednym miejscu strony, odnośnika do innego miejsca. Tego typu hiperłącza najczęściej są wstawiane we frazy kluczowe i odsyłają do poprzednich materiałów, nawiązujących do danego tematu. W ten sposób można łączyć ze sobą strony i podstrony, odsyłać czytelników do poprzednich materiałów oraz pomagać robotom indeksującym wyszukiwarek dotrzeć do każdej podstrony naszego biznesu. Bądź widoczny dla wyszukiwarek Linkowanie wewnętrzne to nieodłączny aspekt właściwej optymalizacji strony pod kątem osiągania wysokich wyników w wyszukiwarkach. Tego typu działanie pozwala nam na szybsze indeksowanie zawartości strony, co może wpłynąć pozytywnie na jej pozycję w wyszukiwarce. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu możemy także ustalić ścisłą hierarchię stron oraz sterować przepływem Page Ranku na konkretne podstrony serwisu. Tego rodzaju posunięcia znajdują swoje odzwierciedlenie we wzroście pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwarek, a co za tym idzie także we wzroście ruchu na stronie. Dbaj o użytkownika Linkowanie wewnętrzne pomaga zoptymalizować strony pod kątem wyszukiwarek, jednak nie może wpływać negatywnie na odbiór treści przez użytkowników. Nasze linkowanie nie powinno być zatem w żadnym stopniu uciążliwe dla odbiorców, którzy będą odwiedzać naszą stronę www. Dodane hiperłącza powinny ułatwiać nawigację po stronie, np. odsyłając użytkownika do starszych artykułów o podobnej tematyce, co te obecnie przez niego przeglądane. Poprawne linkowanie wewnętrzne znacząco zmniejsza współczynnik odrzuceń, bowiem zachęca użytkownika do przechodzenia pomiędzy podstronami i w konsekwencji do spędzenia większej ilości czasu na naszej stronie. Potencjał linkowania wewnętrznego często jest całkowicie pomijany przez właścicieli stron www. Tymczasem troska o właściwe linkowanie wewnętrzne może przynieść nam korzyści w postaci wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, setek nowych odwiedzin i we wzroście liczby potencjalnych klientów.   źródło obrazka;

Zobacz również