McCormick & Company, Incorporated (NYSE:MKC), globalny lider branży smaku, poinformował o porozumieniu w sprawie przejęcia 100 proc. udziałów w spółce Enrico Giotti SpA (Giotti), jednego z liderów branży smaku i przypraw we Włoszech. 
Giotti jest znana w branży spożywczej przede wszystkim dzięki innowacyjnym produktom mającym zastosowanie w napojach, słodyczach i nabiale. Wartość rocznej sprzedaży produktów firmy to ok. 53 mln euro (ok. 56 mln dolarów).
Przejęcie Giotti poszerza portfolio McCormick w zakresie dodatków do potraw w segmencie przemysłowym oraz poszerza kompetencje McCormick w zakresie zdrowego żywienia.
Przejęcie Giotti przez McCormick zostanie zrealizowane w drodze płatności gotówką w wysokości ok. 120 mln euro (ok. 130 mln dolarów amerykańskich).
Lawrence E. Kurzius, CEO McCormick, powiedział: “Przejęcie Giotti to kolejny ważny krok na drodze do realizacji naszej strategii wzrostu. McCormick to wiodący dostawca produktów dla producentów jedzenia i restauracji. Ta transakcja wzmacnia nasze portfolio europejskich rozwiązań z dziedziny smaku, poprzez pozyskanie nowych, innowacyjnych rozwiązań działu R&D Giotti. Wraz z tym przejęciem powiększamy skalę naszej, już dużej, obecności w przemysłowym segmencie rynku. W Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Malcolm Swift, President Global Industrial and International Business w McCormick dodał: “Oczekujemy, że przejęcie Giotti pozwoli nam na osiągnięcie szybkiego wzrostu w sektorze zdrowego żywienia, w którym firma ma najsilniejsze kompetencje. Cały zespół Giotti, zarówno dotychczasowi właściciele, jak i pracownicy, może pochwalić się bogatą historią firmy, podobnie, jak McCormick. Podobne jest także przywiązanie obu organizacji do wysokiej jakości i innowacji. Z niecierpliwością oczekujemy podjęcia wspólnej pracy i osiągnięcia wspólnych sukcesów”.
Założona w 1928 r. firma Giotti to wiodący producent naturalnych przypraw, mieszanek przypraw, ekstraktów z ziół i skoncentrowanych soków. Firma nie jest notowana na giełdzie. Jej centrala mieści się we włoskiej Florencji. Wartość rocznej sprzedaży produktów firmy to ok. 53 mln euro (ok. 56 mln euro). Wartość przejęcia 100 proc. udziałów w Giotti to ok. 120 mln euro (ok. 127 mln dolarów). Rynkowy mnożnik porównawczy transakcji to ok. 12-krotność EBITDA. Finalizacja transakcji planowana jest na grudzień 2016 r.
McCormick Polska

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Zobacz również